MALE NAVIKE S VELIKIM EFEKTOM: Kako kupovati pametnije i zelenije?

Kako pronaći onu zlatnu sredinu u kojoj se ne moramo odreći shoppinga i stvari koje trebamo, ali istovremeno ne ostavljamo negativni trag iza sebe, već pozitivno utječemo na klimu i prirodu koja nas okružuje?

Pexels

Shopping je neizbježan dio naše svakodnevice, osobito kada govorimo o shoppingu namirnica, odjeće i kućanskih protrebština bez kojih ne možemo zamisliti dan. Istovremeno, upravo shopping i suvremene shopping navike imaju velik negativan utjecaj na okoliš i klimu. Korištenje zemlje za proizvodnju hrane, odjeće, papira i drugih dobara je odgovorno za tri četvrtine globalne deforestacije te stvara više emisija stakleničkih plinova nego svi automobili, brodovi i zrakoplovi na svijetu zajedno. Statistika je to u koju je teško povjerovati, ali i ona na koju kao kupci možemo promijeniti.

Kako pronaći onu zlatnu sredinu u kojoj se ne moramo odreći stvari i proizvoda koje zapravo trebamo i koristimo svaki dan, ali istovremeno ne ostavljamo negativni trag iza sebe, već pozitivno utječemo na klimu i prirodu koja nas okružuje?

Sve počinje s malim navikama koje mogu imati veliki efekt, a koje vrlo jednostavno mogu postati dio svakodnevice svakog od nas.

Pexels 

1. BIRAJTE GDJE KUPUJETE

Kao kupac, svatko od nas ima veliku moć u svojim rukama zbog čega je iznimno važno da prije nego promijenimo način na koji kupujemo, promijenimo način na koji razmišljamo o kupovini. Odabir gdje kupujemo jedna je od malih promjena i shopping navika koja može imati veliki efekt. Umjesto da odaberemo najjednostavniju opciju i uđemo u prvi dućan, što je posebno često kada je o špeceraju riječ, važno je da biramo trgovine koje u svojem poslovanju teže održivosti i u svoje poslovanje neprestano unose pozitivne promjene.

Kao dio Schwarz grupe te u skladu s njihovom klimatskom strategijom, trgovački lanac Kaufland je postavio vrlo ambiciozne klimatske ciljeve koje iz godine u godinu uspješno ostvaraje. Vodeći se idejom maksimalnog smanjenje emisija CO2, Kaufland neprestano pronalazi inovativna rješenja poput uvođenja novog načina transporta robe uz koji nema „praznih kilometara“, već nakon istovara u poslovnicama, ide utovar kod najbližeg dobavljača. I to je samo jedan od Kauflandovih uspješnih projekata i održivih promjena koje su uveli.

Shutterstock 

2. KONZUMIRAJTE OSVJEŠTENO

Svaki naš izbor ima veliki utjecaj na okoliš, osobito kada govorimo o hrani. Razlog je to zbog kojeg bismo uvijek trebali razmišljati o tome što ubacujemo u svoje shopping košarice. Iako se čini kao vrlo izazovan zadatak, izazov je to koji sa svakim shopping postaje sve lakši. Kada govorimo o shoppingu namirnica, preskočite impulzivne odluke i odabire tijekom shoppinga te prečeste odlaske u trgovinu. Umjesto toga, svoju tjednu shopping listu kreirajte oko uravnotežene prehrane s naglaskom na povrće i voće, žitarice, mahunarke i zdrave masti.

Brojna istraživanja pokazala su i da je od iznimne važnost da svi smanje konzumaciju mesa. Umjesto mesa, odaberite odlične alternative kojih danas ne nedostaje. Kaufland je u svoju ponudu dodao K-Take it veggie liniju vegetarijanskih i veganskih proizvoda i polugotovih jela. Uz K-Take it vaggie liniju, konzumaciju mesa ćete jednostavno i brzo smanjiti ili u potpunosti izbaciti.

Pexels 

3. SMANJITE OTPAD

Oko trećine hrane koja se proizvode u svijetu se nikad ne pojede. To je nekoliko puta više nego je potrebno da se nahrani svaka gladna osoba na svijetu. Još jedna je to od šokantnih statistika koje možemo promijeniti ako promijenimo način na koji kupujemo i konzumiramo hranu. Osim što je važno birati gdje kupujemo i što kupujemo, važno je i da maksimalno smanjimo otpad te ne kupujemo više nego što zapravo trebamo, posebno kada je o hrani riječ.

Još jedan od načina na koji možemo utjecati na smanjenje otpada na svijetu je korištenjem višekratnih vrećica. Svake minute na svijetu se koristi više od milijun plastičnih vrećica što znači da se svake godine na svijetu iskoristi više od 500 milijardi vrećica. Reduciranje plastičnog otpada od velike je važnosti, a korištenje višekratnih vrećica jedan je od najjednostavnijih načina.
Prepoznao je to i Kaufland koji je bio prvi trgovački lanac koji je ukinuo plastične vrećice na blagajnama i ponudio održivu alternativu. Uz višekratne shopping vrećice, u Kauflandu možete pronaći i višekratne vrećice za povrće i voće te višekratne vrećice za kruh i pekarske proizvode.

PR 

Ove tri jednostavne promjene koje će se već nakon nekoliko shoppinga pretvoriti u male navike s velikim efektom, samo su početak jednostavnih načina na koje svojim odabirima možemo iza sebe ostaviti što je moguće manji trag i bolji svijet.

*Sadržaj nastao u suradnji s Kauflandom.