ŠTO BI BILO DA JE FRANCESCA IZ 'MOSTOVA OKRUGA MADISON' OTIŠLA NA TERAPIJU: Pročitajte analizu psihologinje

Francesca Johnson je nakon smrti ostavila djeci pismo u kojem piše o snažnoj ljubavi s fotografom Robertom Kincaidom koja je trajala samo par dana, ali joj je promijenila život. Kako bi izgledalo da je Francesca posjetila psihologa...

Profimedia

Što bi se dogodilo kada bi neki od likova iz fiktivnog svijeta otišao na terapiju? Bi li njegov život i njegova priča izgledala drugačije i bi li bio vrijedan čitanja ili življenja? Psihologinja Tamara Obrenović promotrila je neke od najupečatljivijih junakinja filma i književnosti kroz prizmu psihoterapeutskog rada. U razgovoru koji je vodila Marija Zatezalo, psihologinja je govorila o psihoanalizi Francesce Johnson, glavne junakinje kultnog filma "Mostovi okruga Madison".

"Imala sam misli o njemu s kojima nisam znala što bih, a on ih je sve do jedne pročitao. Ponašala sam se kao sasvim druga žena, no nekako sam bila više svoja nego ikada." (Francesca Johnson)

Profimedia  Clint Eastwood i Meryl Streep u filmu 'Mostovi okruga Madison'

Glavna junakinja suočava se s problemom mnogih žena u srednjim godinama. Vrlo je važan i kontekst u kojem se radnja događa; naime, riječ je mirnoj seoskoj sredini u vremenu u kojem su obiteljske vrijednosti imale primat nad individualizmom, ne samo zakonski i kulturno, već i psihološki. Francesca se udala i u određenim uvjetima zasnovala obitelj, onda se dogodilo zaljubljivanje, i kada je shvatila da se odnos s Robertom ne može realizirati, donijela je odluku. Da je u to vrijeme u Iowi postojala psihoterapija, velika je vjerojatnost da bi ona zakazala termin zbog patnje koju nosi, zbog ambivalencije, čežnje i neostvarenih snova.

Profimedia  Francescu Johnson u filmu 'Mostovi okruga Madison' utjelovila je Meryl Streep

Što se može učiniti?

Robert predstavlja sve što ona nema – slobodu, smjelost, individualizam. Francesca ima potrebu otkriti sve svoje potrebe i živjeti ispunjeno, ali ima i potrebu biti majka svojoj djeci i ne napraviti štetu ljudima koje voli te nije spremna napustiti sigurnost transgeneracijskih obiteljskih vrijednosti koje su stup slike o sebi.

Svaka odluka koju donesemo je proizvod mjerenja, gdje na jednom dijelu vage stoje prednosti jednog izbora, a na drugom dijelu prednosti drugog. Naša klijentica je mapirala odnos koristi i štete i odluka joj se ukazala sama. Preispitivanjem ovog izbora učinili bismo ga jasnijim. Pojasnili bismo potrebe koje je željela ispuniti s Robertom i tražili druge načine da istražuje sebe i ostvari svoju autentičnost i strast putem talenata, kroz koje bi se ta bolna i opipljiva ljubav mogla sublimirati u snažna umjetnička djela.