WOOD Cosmetics koristi isključivo sastojke koji potječu iz potvrđeno etičnih izvora. Nijedan sastojak nije testiran na životinjama ni proizveden u uvjetima koji nisu pogodni za radnike. Začetnica brenda WOOD Cosmetics svestrana je samoborska poduzetnica, glazbenica i ljubiteljica prirode Ana-Marija Šarić koja je proizvode osmislila na temelju vlastitog iskustva. Potaknuta dugogodišnjom borbom s problematičnom kožom, počela je pratiti znanstvena istraživanja i stručnu literaturu te je zajedno s timom biokemičara osmislila liniju za njegu lica predvođenu Forest Rain V+A serumom s vitaminom C, niacinamidom, ekstraktom zelenog čaja i hijaluronskom kiselinom. Riječ je o eliksiru koji istodobno djeluje na različite probleme kože tako što je hidratizira, potiče njezinu regeneraciju i pojačava elastičnost smanjujući bore, a ujedno uravnotežuje lučenje sebuma i smanjuje hiperpigmentacije.
U liniji se nalaze i Rosewater Radiance AHA eksfolirajući toner s voćnim kiselinama i ružinom vodicom, Forest Awakening ulje (bogata mješavina prirodnih ulja, vitamina i lipida), Forest Spa hidratantna krema za dnevnu i noćnu njegu s maslinovim uljem i aloe verom te Green Forest maska od zobi i gline. Proizvodi na sveobuhvatan način njeguju mješovitu kožu, a svatko ih može kombinirati prema vlastitim potrebama, kaže Ana-Marija Šarić.
Svoj kozmetički brend nazvali ste WOOD, što na engleskome znači drvo, šuma. U nazivima gotovo svih proizvoda je riječ Forest, što također znači šuma. Ona za vas očito ima posebnu važnost...
Oduvijek sam okružena šumom. Odrasla sam u Kanadi, a u dobi od 11 godina preselila sam se u Samobor. Obožavam drveće i osjećam blisku povezanost s njime. Volim staviti ruku na stablo i osjetiti njegovu osnažujuću energiju. Stabla su čudesna bića koja istodobno rastu prema nebu i duboko su ukorijenjena u zemlji. Šume su ključne za opstanak našeg planeta – između ostalog, pročišćuju zrak koji udišemo i osiguravaju nam čistu vodu – pa mi trebamo pridonositi opstanku šuma. Upravo zato dio novca od prodaje proizvoda WOOD Cosmetics dajemo za pošumljavanje opožarenih područja Hrvatske u sklopu projekta Boranka. Doniramo i međunarodnoj udruzi charity: water koja dostavlja pitku vodu ljudima u zemljama gdje je nema dovoljno.
Društvenu odgovornost promičete i kroz same proizvode, odnosno njihove sastojke. Prema kojim kriterijima ih odabirete?
U odabiru sastojaka treba sveobuhvatno sagledati kako oni utječu na okoliš, životinje i ljude koji sudjeluju u proizvodnji tih sastojaka. Pritom prirodno ne znači uvijek i najbolje. Primjerice, ricinusovo ulje vrlo je popularno i povoljno u proizvodnji kozmetike, no manje je poznato da su zrna ricinusa izrazito toksična za radnike koji ih beru, pa oni zbog toga često imaju vrlo ozbiljne zdravstvene tegobe. Pitanje je vrijedi li imati povoljan prirodni sastojak ako to nekome ugrožava život i dobrobit? Mi smatramo da ne vrijedi. Znakovit je primjer i hijaluronska kiselina koja se može dobiti iz očiju životinja ili se može sintetizirati u laboratoriju. Naravno da ćemo odabrati sintetiziranu hijaluronsku kiselinu koja se proizvodi bez okrutnosti prema životinjama.
U svijetu preopterećenom otpadom, održiva kozmetička ambalaža sa što manjim utjecajem na okoliš postala je jednako važna kao i sastav proizvoda. Uklapa li se to u vašu filozofiju etične njege?
U potpunosti! Potičemo korisnike naših proizvoda da zadrže svu ambalažu – i staklene bočice, i kartonske kutije – kako bi nam to sve zajedno mogli vratiti. Povrat je jednostavan: ispražnjenu bočicu ponovno stavite u kutiju i pričvrstite je trakom koja se nalazi u kutiji te nam javite kada naša dostavna služba može preuzeti ambalažu. Vraćene staklene bočice steriliziraju se i iznova koriste u proizvodnji (ponovno punjenje odnosno refill), a ostala ambalaža se reciklira. Tako sustavno smanjujemo otpad i ugljični otisak.
Liniju WOOD Cosmetics osmislili ste tražeći rješenje za svoju problematičnu kožu. Što biste na temelju vlastitog iskustva preporučili drugima koji su u sličnoj situaciji?
Od tinejdžerskih dana pa sve do kraja dvadesetih borila sam se s problematičnom kožom, neprestano iskušavajući najrazličitije tretmane koji su mi više odmagali nego pomagali. Ponekad sam se toliko loše osjećala zbog svog tena da se nisam usuđivala izaći iz kuće, osobito ne bez šminke. U današnjem društvu previše se nameću nerealni standardi i ideali koji ljudima ruše samopouzdanje, umjesto da osvješćujemo kako na zdrav i smislen način brinuti o sebi. Koža ne može uvijek biti „besprijekorna“ jer je, baš kao i mi sami, živa i promjenjiva. Ne smijemo je maltretirati, već je trebamo umiriti i osnažiti. Budite blagi prema sebi. Ne opterećujte se perfekcionizmom, nego nađite ravnotežu.
Mnogi vas znaju ponajprije kao glazbenicu. Može li se povući paralela između skladanja glazbe i kreiranja skladnih kozmetičkih „kompozicija“?
Može, to više što svaka pjesma ustvari priča neku svoju posebnu priču i povezuje ljude, a upravo to želim postići i s brendom WOOD Cosmetics. Kroz pjevanje i pisanje pjesama naučila sam izraziti sebe te svojim glasom prenositi poruku o ljepoti življenja. Na sličan način moj brend je mnogo više od same kozmetike. Ljepota koju promiče WOOD Cosmetics proizlazi iz iskrenog i etičnog pristupa prema vlastitoj koži, ali i svijetu i prirodi kojom smo okruženi. Takav pristup potiče na usporavanje svakodnevnog ritma i osvješćivanje rituala kojima djelujemo na svoju unutarnju i vanjsku ljepotu.