Ususret premijeri plesne predstave "Imagines", popričali smo s koautoricom Katarinom Arbanas

“Kako izgleda drama naoko mirne metamorfoze leptira, kako izgleda to ljuštenje duše?”

PR

Proljeće je probudilo umjetničku i kulturnu scenu u Zagrebu, a kao jedno od naših omiljenih mjesta uvijek se ističe Zagrebački plesni centar. Na adresi Ilica 10, ples je uvijek na programu! Ovog petak, 24. svibnja, u Zagrebačkom plesnom centru premijerno se predstavlja predstava “Imagines” koreografkinje Zrinke Lukčec Kiko, nastalu u koprodukciji Umjetničke organizacije Plešimedo i ZPC-a. 

Kiko je za izvedbu odabrala plesne umjetnice i koautorice Adrianu Josipović i Katarinu Arbanas, dok je za dramaturgiju zaslužna Ana Prolić. Bernabe Romero autor je i izvođač glazbe, dok je za kostimografiju na predstavi zaslužna Emina Kušan.

“Znanstvenici su otkrili stanice koje su poetski nazvali “imaginal cells”, a koje u sebi imaju ‘memoriju’ konačne faze metamorfoze – leptira. Iz tih smo pretpostavki krenuli u istraživanje uistinu čudesnog svijeta leptira koji je pred nas donio niz fascinantnih podataka, podudarnost, alegorija i motiva: sfenoidna kost, leptiri monarsi, borba genoma u proteinskoj juhi unutar kukuljice, mudrac koji je sanjao da je leptir, kada se probudio nije mogao razdijeliti san od jave. Kako izgleda drama naoko mirne metamorfoze leptira, kako izgleda to ljuštenje duše?”, o predstavi je otkrila dramaturginja Ana Prolić.

PR 

Katarina Arbanas, koautorica i izvođačica, odgovorila je na nekoliko pitanja o predstavi.

Čime se točno “Imagines” bavi?

U ovm radu, nekako koncizno rečeno, bavili smo se temom oslobađanja duše kroz metaforu životnog ciklusa leptira. Oslobađanjem u smislu rješavanja ili ljuštenja od svega što je teško (materijalno), da bi probivši se kroz strah (od smrti ili gubitka kontrole) ostvarila najveći potencijal – čisto, transparentno postojanje, kao što se gusjenca u čahuri mora doslovce rastvoriti u samoj sebi da bi iz te smjese nastalo novo biće.

Surađuješ li inače s Kiko i Adrianom?

Ovo je druga predstava (nakon naše prošlogodišnje Meduze) koju radimo u gotovo istom autorskom timu i četvrta predstava koju radim sa Kiko. Nas dvije imamo sličnu estetiku i kreativnu znatiželju. Ono što nas obje zanima je istraživački proces kroz koji do formalnih elemenata priče i koreografije dolazimo iz unutra, iz podsijvesti, iz našeg unutarnjeg odaziva na ideje i asocijacije koje nudi materijal kojim se bavimo, a slično je i sa Adrianom. Budući da nas dvije imamo background u fizičkom teatru u tradiciji Grotowskog, bilo mi je jako inspirativno posegnuti za nekim alatima u radu s glasom i tijelom iz tog bazena, što inače rijetko kada imam priliku. Zato me jako uzbuđuje i veseli raditi sa Adrianom.

PR 

Kako je nastala glazba za predstavu?

Autorska glazba koju Bernabe izvodi uživo na sceni, nastajala je istovremeno i paralelno sa našim materijalom u zajedničkom procesu, pa su naša dva medija (glazba i pokret) zaista srasla u jedan organizam naše predstave i proizlaze jedan iz drugog. Ana Prolić koja nam se pridružila kao dramaturginja uspjela je sublimirati u svojim autorskim tekstovima suštinu svih tih raznih ideja kojima smo se bavili.

Jesi li zadovoljna samim procesom kreiranja predstave?

Sve u svemu proces je bio jako intenzivan i zaista smo se i lomili i ljuštili, ali osjećam da je sve što nam se događalo dio puta kojim je predstava došla do nas i kroz nas, i čini mi se da je sve što nam se događao (uključujući i ozljede) bilo dio tog puta.

Više o predstavi “Imagines” i o popisu suradnika možete pročitati na web stranici Zagrebačkog plesnog centra. Karte za pretpremijernu izvedbu 23. svibnja u 20h mogu se kupiti na blagajni ili na stranici ZPC-a. Karte za izvedbu 24. svibnja nisu u slobodnoj prodaji.

PR