Izazovi u balansiranju poslovnog i privatnog događaju se svakoj od nas: Evo kako koračati prema harmoniji života

Sensina suradnica i međunarodna EMCC mentorica Danijela Lončarić progovara o vrijednoj temi koja se tiče postizanja harmonije između različitih sfera života

Danijela Lončarić

08.03.2024.

Thought Catalog / Pexels

Samo mama ili samo poslovna žena - uz sve ono što se mora i treba napraviti kod kuće, često sam se osjećala kao žonglerka! Balansiranje između poslovnog i privatnog života postalo mi je ključni izazov. Dodatno sam neposredno nakon rođenja četvrtog djeteta upisala i fakultet, tako da sam uz ove dvije već dovoljno naporne uloge, uzela sebi i dodatnu treću koja će trajati nekoliko godina. Naravno, neće mi nimalo olakšati život uz ove prve dvije. Ipak, vrijedilo je - sada skoro 20 godina kasnije mogu se samo sjećati tih uspona i padova, te zapljeskati samoj sebi na hrabrosti da sam u tome uspjela.

Kada ste istovremeno i majka i menadžerica, a onda i studentica, pronaći ravnotežu postaje ravno osvajanju Mount Everesta, odnosno skoro pa nemoguća misija. Dok se trudite postići uspjeh u karijeri i ganjate rokove, targete, izazove u timovima, sastanke, kolege, zamke i obavezna poslovna putovanja, u isto se vrijeme borite za podizanje djece, odgoj, usmjerenje, održavanje kuće i kredite. Usput još imate studentske klupe, predavanja i ispite. Sada, kada pogledam unazad, čini mi se da sam morala biti luda da sam to sve hendlala, ili je to hendlalo mene i naplatilo mi svoju cijenu?

Vjerujem da je svaka žena današnjice ovo osjetila na svojoj koži i barem kratkoročno bila u toj situaciji, ako ne sama, onda preko prijateljice ili nekog bliskog. Kako sam i sama proživjela razne opasnosti na tom poslovno-privatnom putu, zarekla sam se da ću iz sveg glasa upućivati prijateljice, poslovne kolegice, a kasnije redom sve žene, koje su to sve prijetnje našem zdravlju, našoj obitelji i našoj okolini, a mogu prouzročiti ozbiljnu ugrozu u našim životima ako ih na vrijeme ne krenemo primjećivati i preventivno djelovati.

Jedna od glavnih opasnosti je preopterećenost

Kao menadžerice, često ste suočene s pritiscima na poslu - puno očekivanja, dugi radni dani, prekovremeni sati i izvanredni projekti. S druge strane, kao majka imate obaveze prema svojoj obitelji - briga o djeci, kućanski poslovi, involviranost u zajednicu i obaveze oko toga. Fakultet i edukacije ne moram ni spominjati, jer kako ih ugurati u već pretrpan raspored? Dan od 24 sata jednostavno je prekratak za obaviti sve. Ova preopterećenost često dovodi do stresa i iscrpljenosti, što je samo prvi korak prema burnoutu kojih sam i sama imala skoro desetak.

Sljedeća opasnost je osjećaj krivnje

Žene se vrlo često osjećaju krivima kada nisu u mogućnosti posvetiti dovoljno vremena svom poslu i ostvarenju same sebe kroz karijerni rast, a u drugom slučaju, još gorem od prvog, stalno se propitkuju; kakva sam ja majka kada nemam dovoljno vremena za svoju djecu, svoje prijatelje i svoju obitelj?! Ovaj osjećaj krivnje može biti toliko snažan da nam potpuno poljulja osobnu samoprocjenu i samopouzdanje.

Treća i ključna opasnost je nedostatak podrške

Zamislite da ste sami u nekom novom gradu, gradite karijeru i želite zarađivati kako biste svojoj djeci dali sve što im je potrebno. Uz to želite da se vaša djeca ponose vama i vašim uspjesima pa se dodatno školujete kako biste bili što bolji. No, dok radite nema tko biti s njima, a ako vi ostajete s njima, nema tko raditi. Osim toga, dok se dodatno školujete, ne znate biste li učili, kuhali ručak, radili prezentaciju za posao ili nešto deseto pa ludite jer ne znate odakle biste krenuli, a nema nikoga u blizini tko bi vam pomogao.

Zvuči kao scenarij iz filma, zar ne? Mog životnog, proživljenog, iz kojeg izvlačim ove lekcije, jer možda je upravo u svemu ovome baš podrška ključni moment zbog kojeg ćete uspjeti. I svaki put kada je teško, zahvaljujući podrški neće odustati. Nedostatak podrške, bilo od strane partnera, supruga, dečka, obitelji ili kolega na poslu, može vas koštati života.

Međutim, postoji niz trikova i strategija, za koje ja prije 20 godina nisam znala, a koje svaka od nas može primijeniti kako bi prevladala ove prijetnje i sačuvala svoje zdravlje, koje nadam se i stavljate na prvo mjesto, te posljedično postigle harmoniju između posla i obitelji.

  • Postavite prioritete

Identificirajte što je za vas najvažnije u poslovnom i privatnom životu, te se držite svojih zakona koje ste sami za sebe postavili.

  • Organizirajte svoj mjecec, tjedan i dan

Koristite alate poput planera, remindera i aplikacija za upravljanje vremenom kako biste efikasnije rasporedili svoje obaveze i izbjegli osjećaj preopterećenosti.

  • Postavljajte granice svima

Naučite reći "NE" svemu što nije u skladu s vašim „ZAKONIMA“, pogotovo kada ste preopterećeni obavezama. Naučite postavljati granice između poslovnog i privatnog života kako biste sačuvali svoje mentalno zdravlje.

  • Potražite podršku

Komunicirajte sa svojim partnerom, obitelji i kolegama o vlastitim potrebama i izazovima te potražite podršku i razumijevanje.

  • Njegujte sebe

Ne zaboravite na brigu o vlastitom fizičkom i mentalnom zdravlju. Pronađite vremena za sebe i aktivnosti koje vas ispunjavaju i opuštaju. Ako je UM miran i tijelo će ga slijediti - povremeno angažirajte coacha, trenera ili terapeuta kako biste napravili vlastiti follow up.

Stvaranje ravnoteže između poslovnog i privatnog života može biti izazovno, ali uz pravu strategiju, plan i podršku, moguće je postići harmoniju između svih područja naših života. Važno je biti svjestan opasnosti koje prijete na ovom putu i aktivno raditi na prevladavanju tih izazova kako bismo živjele zdravo i sretno, te imale ispunjen i zadovoljan život. I ne zaboravite, lakoća je ključ... Ako nije barem pola vremena lako, radosno i sretno, preskočile ste neki korak, odmaknule ste se od sebe, zanemarile brigu o sebi... Vratite se sebi, uvijek je prvi korak na tom putu. Želim vam tu lakoću svaki dan!