Dosada na poslu ili 'boreout' je emocionalno stanje koje karakterizira osjećaj nestimulacije, neusredotočenosti i nemira, ali i nedostatak želje za angažmanom. Iako postoje individualne razlike u tome koliko smo skloni dosadi, većina ju je osjetila u ovom ili onom trenutku na poslu, navodi Forbes.
Dosadu uzrokuje kombinacija čimbenika. To može biti nedostatak stimulacije, tj. trenutak kada posao postaje nezanimljiv. Ili možda ljudi nemaju dovoljno posla - previše slobodnog vremena također može uzrokovati dosadu.
Vrijeme je da se 'boreout' pridruži razgovoru o mentalnom zdravlju na radnom mjestu na isti način na koji su izgaranje, prezentizam i ravnoteža između posla i života postale primarne teme.
3 načina za borbu protiv dosade na poslu koje možete ponuditi zaposlenicima kao poslodavac:
1. Obratite pažnju na dobrobit i potencijale svakoga zaposlenika
Ovaj je korak najvažniji jer ukazuje na to da smo svi različiti i dosežemo vlastite maksimume na individualne načine. Ako želite da kao poslodavac imate najuspješnije zaposlenike, potrudite se omogućiti im ravnotežu i zadovoljstvo na radnome mjestu.
Načini na koje to možete postići različiti su, a također ovise i o samome karakteru posla - omogućitefleksibilnost radnog vremena i lokacije, promičite zdrave navike, provodite redovite individualne razgovore ili ponudite druge personalizirane beneficije.
2. Kreirajte motiv smisla i svrhe na radnome mjestu
Ovo možete napraviti na različite načine, kao što je upoznavanje zaposlenika sa širom vizijom i misijom vaše organizacije, detaljno pojasnite smisao njihovog mjesta u radnoj okolini ili povežite karakter posla s dubljim ljudskim vrijednostima.
Osim toga, važno je da osobno nagradite zaposlenika i na određene im se načine zahvalitete na trudu i angažmanu.
3. Ne dopustite monotoniji da preuzme vodstvo
Omogućite zaposlenicima izazovne i raznolike zadatke koji odgovaraju njihovim vještinama, interesima i potencijalu.
To može uključivati: delegiranje odgovornosti, omogućavanje autonomije, poticanje kreativnosti i inovativnosti, stvaranje prilika za učenje i razvoj te pružanje povratnih informacija o napretku.