Ahimsa je etičko načelo tradicionalne indijske filozofije koje ne dozvoljava povređivanje nijednog bića. Pri izradi svile mira čeka se da se gusjenice pretvore u leptire i izlete iz čahure, a tek se potom prikuplja svileno vlakno.

Odgovorno svilarstvo postaje trend – primjerice, sve je popularniji londonski brend Mother of Pearl koji u suradnji s internetskom modnom platformom Net-A-Porter izrađuje odjeću od ahimsa svile.

I ostali proizvodi Mother of Pearl, načinjeni od pamuka i vune, imaju jamstvo da su organskog podrijetla te da su načinjeni bez okrutnosti, prema načelima održivog razvoja. Mother of Pearl snimio je u suradnji s britanskom televizijskom kućom BBC edukativni film o razornom djelovanju mode na okoliš.

Prema podacima Ujedinjenih naroda, modna industrija jedan je od najvećih onečišćivača vode, među najodgovornijima je za masovnu uporabu pesticida te proizvodi gotovo deset posto stakleničkih plinova na svijetu. Također, pridonosi gomilanju otpada jer se zbog modnih trendova odjeća često odbacuje već nakon nekoliko mjeseci.

Stoga su Ujedinjeni narodi osnovali Udruženje za održivu modu (UN Alliance for Sustainable Fashion) koje promiče odgovorniji odnos proizvođača i potrošača prema okolišu.