"Ako haljinu platite manje od jednog pića, budite sigurni da će njezinu pravu cijenu platiti netko drugi", kaže Livia Firth, supruga glumca Colina Firtha, koju nazivaju kraljicom eko glamura. Potaknula je velike modne kuće da kreiraju ...

Strast prema modi i ekologiji
Brza moda je zao stroj koji iskorištava sve i svakoga: potrošače, resurse našeg planeta i ljude koji je proizvode – oštro je jednom izjavila Livia Firth, 46-godišnja dizajnerica, supruga oskarovca Colina Firtha, koja je poznata po svojem zalaganju za moralnu i ekološki osvješteniju modnu industriju.
Spojivši strasti prema modi i ekologiji osnovala je brend Livia Firth Design, a danas je kreativna direktorica konzultantske tvrtke Eco Age koja surađuje s modnim brendovima na razvijanju održive proizvodnje prilagođene današnjem vremenu i potrebama našeg planeta. Suradnja s brendovima čije je ime sinonim za luksuz pomoglo joj je da shvati što za nju zapravo znači taj pojam. Primjerice, visoka moda ima cilj promoviranje modnih kuća putem revija i poznatih osoba.
U što i zašto ulažemo novac
Riječ je o kreacijama u koje se nerijetko ulažu stotine metara materijala i skupih dodataka, a nakon prezentacije one bivaju arhivirane ili, u najboljem slučaju, nakon niza godina postanu dio neke vrijedne izložbe. Livia ističe kako za nju to nije prihvatljivo jer kad namjerava kupiti neki vrijedan komad odjeće, prvo se zapita hoće li taj komad moći nositi i u šezdesetima te hoće li ga poželjeti darovati nekoj dragoj osobi. Ako je odgovor potvrdan, za nju je to pametno uložen novac.
Svojim primjerom nastoji potaknuti i ostale da počnu razmišljati na sličan način jer, iako modu neki ljudi smatraju nevažnom stavkom u životu, svaki put kada kupe neki modni dodatak ili parfem, oni zapravo, iako možda sasvim nesvjesno, financiraju luksuz. Zbog toga je važno znati u što i zašto ulažemo vlastiti novac.
Negativna strana mode
Među posljednjima u nizu takvih suradnji je ona s brendom cipela i modnih dodataka Sergio Rossi, posebna i zbog toga što je riječ o prvom velikom brendu modnih dodataka koji je lansirao ekološku kolekciju. Naime, Sergio Rossi je brend koji je posvećen održivoj proizvodnji. „Cijela kolekcija izrađena je manufakturno, i to od talijanske svile i ekološke kože, a vlasnici brenda pažljivim odabirom neutralizirali su emisiju ugljika nastalu za vrijeme proizvodnje.
Većina brendova s kojima je dosad surađivala u vlasništvu su Kering grupacije koja posljednjih godina nastoji klijentima približiti održivost kao poslovnu strategiju. Kao najvažniji korak navode uklanjanje štetnih kemikalija iz proizvodnje i smanjenje otpada. Vlasnici Keringa također podržavaju Livijin, kako ga mediji nazivaju, održivi luksuz koji je zaživio i na crvenom ili bolje rečeno – zelenom tepihu.
Livia je 2009. osnovala Green Carpet Challenge – događaj na kojem se zvijezde pojavljuju isključivo u kreacijama izrađenim od ekoloških ili recikliranih materijala. Zahvaljujući tom pothvatu, tri godine poslije nominirana je za nagradu Red’s Hot Women u kategoriji za etičnu aktivisticu godine.