Nakon priprema i treninga na Kleku, dočekali smo dugo iščekivanu petodnevnu planinarsku turu u Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru. Nakon više od 8 sati vožnje, stigli smo do kanjona Sutjeske podno mjesta Foča, u Prijevor (na granici BiH i Crne Gore), i otamo krenuli u avanturu

Slika 1. Vidno pretrpanih ruksaka krećemo na dvosatni put prema ˝kampu˝. Krenuli smo iz BiH, ali smo prešli granicu i ušli u Crnu Goru. Šatore smo postavili uz Trnovačko jezero.
Slika 2. Nakon tople i ugodno prospavane noći, krećemo prema najvišem vrhu BiH, Magliću. Dan je bio jako vruć, ali prekrasan pogled na Trnovačko jezero davao nam je volje i snage za uspon.
Slika 3. Pogled kroz cvjetne livade prema Magliću.
Slika 4. Još jedan pogled na vrh. Još malo i stigli smo. Bez obzira na veliku vrućinu, tamo je proljeće. Snijeg se gotovo sav otopio i provirilo je nepregledno mnoštvo proljetnog cvijeća.
Slika 5. Nakon tri i pol sata stižemo na Maglić, na 2386 metara nadmorske visine.
Slika 6. Silazak je naporan, strm, krševit i pomalo opasan, ali veoma zanimljiv. Spuštamo se do automobila i uzimamo stvari koje nismo uspjeli ponijeti jučer, te nastavljamo dalje do Trnovačkog jezera u kamp.
Slika 7. Treći dan dvoje najumornijih ostalo je u kampu, a mi ostali krenuli smo na Bioč (2397 metara nadmorske visine).
Slika 8. Nakon pet i pol sati sunca, uspona, silazaka, traženja markacija, bili smo premoreni. Troje nas ostaje u hladu pod stijenom prekrivenom snijegom, a dvojica nastavljaju put prema vrhu do kojeg je potrebno još otprilike sat vremena.
Slika 9. Na slici se vidi Bioč (rascijepljena stijena u daljini - desni dio stijene je vrh).
Slika 10. Na povrtaku s Bioča, odlučujemo se za još jedan uspon, na Trnovački Durmitor, smješten na 2242 metara nadmorske visine, idealan za fotografiranje Trnovačkog jezera.
Slika 11. Četvrti dan nakon kišne noći i hladnog jutra krećemo prema Volujku (2337 metara nadmorske visine – drugi vrh u BiH). Nije prošlo ni sat vremena, a već smo ušli u maglu. Markacije su jako slabe, gotovo ih nema, a budući da je uz lošu markaciju još bilo i hladno i vjetrovito, odlučili smo odustati od tog uspona. Vratili smo se u kamp i odmarali uz vatru.
Slika 12. Zadnji, peti dan, spakirali smo stvari, natovarili ruksake i krenuli prema automobilima istim putem kojim smo se uspeli prvi dan. Na putu smo sreli konje koji se mogu iznajmiti kao ˝šerpe˝ za prijenos stvari od parkinga do kampa.

Za više informacija posjetite www.hpd-kapela.hr

Ana Kvočić

Profimedia/Shutterstock Ako vas pogled na zelenilo odmara više od šarenila plaža, pogledajte kako su naši planinari osvojili najviši vrh Bosne i Hercegovine i s 2242 metra fotografirali srcoliko Trnovačko jezero u Crnoj Gori