Proizvodnja električnih i hibridnih automobila nastala je upravo kao potreba i odgovor na izuzetno veliko povećanje emisije CO2, ali i zbog sve većeg manjka goriva koja pokreću klasične automobile.
Svijet se ovim problemom ozbiljnije počeo baviti 1980. godine, kad je otkriveno koliko kisele kiše (koje, među ostalim, nastaju i zbog ispušnih plinova automobila) utječu na rast biljaka i život ljudi i životinja. Te je godine u svijetu proizvedeno 38,5 milijuna vozila. Predviđa se da će do 2020. proizvodnja klasičnih vozila biti veća od 110 milijuna na godinu te da će život u velikim gradovima, zbog zagađenja, biti gotovo nemoguć, a u većini većih gradova postajati sve teži.
Upravo zato većina razvijenijih država potiče prodaju i vožnju električnih automobila. Hrvatska ima jedne od najviših poticaja u Europi – 70.000 kn za potpuno električni automobil, 50.000 kn za plug-in hibrid (baterija se dodatno puni na utičnicu) i 30.000 kn za obični hibrid. Građani mogu dobiti poticaj za jedno vozilo, a poduzetnici do 700.000 kuna. Sufinancirana vozila mogu biti kupljena bilo gdje u EU, no moraju biti registrirana u Hrvatskoj.
Sam postupak dobivanja novca za ekološke automobile prilično jednostavan – Fondu za zaštitu okoliša treba predati predračun, zahtjev, kopiju osobne iskaznice i tehničke podatke. Potom se potpisuje ugovor o sufinanciranju, a nakon kupnje dostavlja se račun i kopija prometne dozvole te se čeka 30 dana na isplatu. Stanovnici Mljeta, osim 70.000 kuna od države, mogu dobiti dodatnih 35.000 kuna za kupnju automobila na struju (ne hibrida) od Nacionalnog parka Mljet.