ISPROBAJTE OVAJ TRIK ZA SUOČAVANJE S EMOCIONALNIM ZLOSTAVLJAČIMA: Jeste čuli za metodu sivog kamena?

Metoda sivog kamena, taktika je koju neki ljudi koriste kada se nose s uvredljivim ili manipulativnim ponašanjem. To podrazumijeva da postanete što manje zanimljivi i angažirani kako bi druga osoba izgubila interes za vas

Shutterstock

U posljednje vrijeme sve češće se govori se o metodi sivog kamena kao novoj taktici za suočavanje s uvredljivim ili manipulativnim ponašanjem. Dosta ljudi potvrdilo je da im je upravo ona pomogla u smanjivanju sukoba i zlostavljanja.

Ideja koja stoji iza ove tehnike jest da zlostavljači, osobito oni s narcisoidnim tendencijama, uživaju dobiti reakciju svojih žrtava. Ako im postanete nezanimljivima ili nedovoljno angažiranima, zlostavljači će izgubiti postepeno izgubiti interes za vas. Međutim, važno je naglasiti da ova metoda nije znanstveno potkrijepljena od strane psihologa, kao što i postoji mogućnost da se primjena takve metode negativno odrazi na vas, piše Medical News Today. Naprimjer, ako ju predugo koristite to može dovesti to eskalacije neugodnih emocija, sve veće iscrpljenosti, umora i nezadovoljstva.

Kako i kada koristiti metodu sivog kamena?

Najprije treba naglasiti da metoda sivog kamena nije dugoročno rješenje za zlostavljanje, osobito za osobe koje žive s zlostavljačem. U takvim slučajevima bolje je pokušati prekinuti odnose s tom osobom i potražiti stručnu pomoć. Međutim, metoda može nekome pomoći da privremeno izbjegne zlostavljanje dok ne bude u poziciji da napusti situaciju ili odnos. Također bi moglo pomoći ljudima koji moraju povremeno imati kontakt s emocionalnim zlostavljačima ili narcisima.

Na primjer, nekoj osobi bi to moglo pomoći u suočavanju s manipulativnim kolegama na poslu, bivšim partnerima ili rođacima s kojima ne žive. U tim situacijama može pomoći u postavljanju granica ili skraćivanju interakcija. Međutim, nema jamstva da će ova metoda uvijek funkcionirati.

Neke tehnike metode koje bi osoba iz navedenih primjera mogla koristiti su:

  • davanje kratkih, neobvezujućih odgovora ili odgovora od jedne riječi
  • održavanje kratkih interakcija
  • izbjegavanje svađe, bez obzira što netko rekao ili učinio kako bi je isprovocirao
  • čuvanje privatnih osobnih ili osjetljivih podataka
  • ne pokazivanje nikakvih emocija niti ranjivosti
  • minimiziranje kontakta, kao što je dugo čekanje prije odgovaranja na poruke ili napuštanja poziva što je brže moguće