Kompanija Mondo INC Zagreb, u čijem je sastavu Adria Media Zagreb kao jedna od najvećih medijskih kuća u Hrvatskoj, predstavila je ekskluzivno partnerstvo EURACTIV mreže za Hrvatsku na gala večeri održanoj sinoć u Hotelu Esplanade Zagreb. U sklopu događanja održan je i EURACTIV TALK s vodećim hrvatskim gospodarstvenicima koji su zaključili da je članstvo u EU otvorilo domaćim tvrtkama nove perspektive, a ulazak u Schengen i eurozonu donijet će dodatne prilike za razvoj poslovanja. Predstavljanje portala Euractiv.hr podržali su i izaslanici predsjednika Hrvatskog sabora i predsjednika Vlade te hrvatskih europarlamentaraca, kao i predstavnici diplomatskog zbora, nevladinog sektora, gospodarstva te hrvatskih i europskih medija.

Ove godine Hrvatska obilježava prvo desetljeće punopravnog članstva u Europskoj uniji, a ulaskom u Schengen i uvođenjem eura dodatno je potvrdila svoju europsku dimenziju. Članstvo u EU otvorilo je hrvatskim tvrtkama nove perspektive, a očekuje se da će im članstvo u Schengenu i eurozoni otvoriti dodatne prilike za razvoj poslovanja.

Stoga je daljnje poboljšanje znanja hrvatskih građana i razumijevanja Europske unije i njezinih politika te praktičnih implikacija pripadnosti EU i informiranja o aktualnim europskim temama iznimno važno za kvalitetan i ispunjen život u europskoj obitelji. Toga su svjesni i u kompaniji Mondo INC Zagreb.

„Iznimno smo zadovoljni sklapanjem ekskluzivnog partnerstva s EURACTIV medijskom mrežom. Ovim hrvatskim izdanjem želimo postati središnje mjesto za razmjenu mišljenja o odnosima između Europske unije i Hrvatske te ćemo, vodeći se načelima neovisnog i profesionalnog novinarstva, informirati, educirati i dodatno senzibilizirati hrvatsku javnost o europskim temama“, poručio je Norman Müller, predsjednik Uprave Mondo INC Zagreb.

Robert Gašpert Predstavljena EURACTIV mreža za Hrvatsku

EURACTIV je dio paneuropske medijske mreže i specijalizirani je kanal za politike Europske unije koji objedinjuje vijesti iz cijele Europe. Predstavljanje hrvatskog izdanja mreže EURACTIV dolaskom su podržali i izaslanici predsjednika Hrvatskog sabora i predsjednika Vlade te hrvatskih europarlamentaraca, kao i predstavnici diplomatskog zbora, nevladinog sektora, gospodarstva...

„Građani u Hrvatskoj još ne znaju mnogo o Europskoj uniji, niti se o njoj dovoljno ozbiljno piše u medijima. Vjerujem da će se to promijeniti ovim partnerstvom te da će biti omogućen bolji protok informacija između EU i njezine najmlađe članice, čime će Euractiv postati referentno mjesto za ozbiljnu raspravu o EU problematici, na dobrobit hrvatskih građana, ali i kompanija koje posluju u Hrvatskoj“, poručio je Zoran Radosavljević, glavni urednik Euractiva iz Bruxellesa.

Pod vodstvom glavne urednice Đurđice Klancir portal Euractiv.hr će iz EU donositi najvažnije vijesti za Hrvatsku i regiju u pogledu politike, gospodarstva, energetike i ljudskih prava, a istodobno će omogućiti da se glas Hrvatske bolje čuje u Europskoj uniji.

„Svaki dan smo u prilici pitati se koliko smo zapravo 'europski', što su europski standardi, koliko smo im blizu i zašto je to važno ili čime kao Hrvatska možemo pridonijeti Europi te što to točno Europa kao zajednica daje Hrvatskoj. Euractiv.hr želi 'mjeriti' tu hrvatsku borbu za što bolju poziciju među europskim zemljama i hrvatsku spremnost za još bolju ugradnju vrijednosti zapadne demokracije“, poručila je Klancir i pozvala okupljene da čitaju portal od 1. veljače ove godine.

Uz inspirativne izvedbe ženskoga gudačko-vokalnog kvarteta VORTEX STRINGS tijekom gala večere posebna je poslastica bio EURACTIV TALK. Na njemu su o iskustvima poslovanja nakon prijema u EU s Đurđicom Klancir razgovarali hrvatski gospodarstvenici – Gordana Kovačević, predsjednica kompanije Ericsson Nikola Tesla, Gordan Kolak, predsjednik Uprave tvrtke Končar, te suosnivač i izvršni direktor Infobipa Silvio Kutić.

 Iako su sve tri tvrtke oduvijek izvozno orijentirane, ulazak Hrvatske u EU, a nedavno i u Schengen i eurozonu, dao je dodatni poticaj njihovu poslovanju.

„Ericsson Nikola Tesla je kompanija koja se stalno transformira, i prije i nakon ulaska Hrvatske u EU. Stalno nudimo nove proizvode i nova rješenja te konstantno zapošljavamo. Međutim, ulaskom Hrvatske u EU otvorile su nam se nove mogućnosti, posebno u segmentu fondova EU i digitalne transformacije. To nas motivira da ostvarujemo nove poslovne mogućnosti na tržištu EU“, rekla je Kovačević.

I Končar je iskoristio članstvo Hrvatske u EU. Prema riječima čelnog čovjeka tvrtke, i Končar i druge hrvatske kompanije dokazale su da se znaju nositi se s jakom konkurencijom koja vlada na jedinstvenom tržištu Unije, da znaju razvijati poslovanje te držati korak s razvijenim svijetom.

„Končar je 2012. godine ostvarivao oko 350 milijuna eura prihoda, a u ovoj godini planiramo oko 760 milijuna eura prihoda“, istaknuo je Kolak.

Dodao je kako je Končar znatno povećao izvoz u ostale članice EU, ali nije zanemario ni ostala tržišta. Članstvo Hrvatske u Schengenu i eurozoni dat će, nada se Kolak, dodatni poticaj poslovanju hrvatskih kompanija, ali naglašava da je ključ uspjeha na tržištu ponajprije u modernizaciji i razvoju novih tehnologija i proizvoda te istraživanju i razvoju.

„Infobip je osnovan 2006. godine, a već 2010. godine bio je praktično na svim kontinentima. Svakako možemo mnogo pomoći u digitalizaciji EU“, zaključio je Kutić.

U svim tvrtkama čiji su čelni ljudi sudjelovali u panelu ističu kako su u potrazi za stručnom radnom snagom, posebno iz IT sektora koje nedostaje na hrvatskom tržištu