Duhovnost nije samo obična teorija

Ekonomija, poduzetništvo, menadžment, marketing, mediji i prodaja nisu samo ekonomski pojmovi. Iza tih poslovnih aktivnosti stoje ljudi. Taj okrutni poslovni svijet nije nastao sam od sebe niti ga se može promatrati neovisno o ljudskim aktivnostima. Kako bi se poslovanje usmjerilo na korist tvrtke, ali i društva u cjelini, važno je osvijestiti i razviti duhovnu inteligenciju, a ona je unutarnja mudrost svakog pojedinca da razmišlja izvan uhodanih životnih staza i okvira.

"Cilj nam je motivirati pojedince i organizacije na razmišljanje o poslovnim ciljevima i sredstvima, jer nijedan vrijedan cilj ne možemo ostvariti bezvrijednim ili pogrešnim sredstvima. Bez obzira na neuspjeh ili uspjeh pojedinca ili tvrtke, ljudi u današnje vrijeme često kažu da nisu ispunjeni u osobnom smislu. Duhovnost nije samo obična teorija ili imaginarni pojam koji sve češće čujemo u medijima. Ako nešto poznajemo, a ne prakticiramo svaki dan, znači da ne znamo. Ako smo nešto učili, a to ne primjenjujemo, zapravo znači da nismo naučili", kaže Elvira Mlivić Budeš, direktorica tvrtke Filaks i organizatorica konferencije.

plakat
plakat Foto: Profimedia/Shutterstock

Etika i gospodarstvo ruku pod ruku

Život i poslovanje su osuđeni na cikluse, a na svakom pojedincu je važna odluka o tome kako će upravljati tim ciklusima. Odgovornost za stav i pristup životu i poslu isključivo je naša i ne možemo na druge prenijeti tu obvezu ni teret. U vremenu krize možemo uočiti da tvrtke i pojedinci odustaju od definiranih vrijednosti ili od misije tvrtke. Nažalost, financijska korist sve češće ostaje jedino što definira smisao poslovanja, što iz temelja ruši etičke i moralne vrijednosti. Na svima nama je da provjerimo što činimo da se to promijeni na bolje. Vjerujemo da će predavanja uglednih stručnjaka na 1. konferenciji o duhovnom menadžmentu i društveno odgovornom poslovanju potaknuti na razmišljanje, da ćemo donijeti zaključke o postojećem stanju u društvu i otvoriti neka nova pitanja i etičke dileme u poslovanju", istaknula je Elvira Mlivić Budeš.

Vrijeme u kojem živimo doista nas potiče na donošenje novih etičkih mjerila koja su prije nekoliko desetljeća bila nezamisliva i suvišna. Etika i gospodarstvo mogu i trebaju biti u uzajamnom odnosu. Etičnost u poslovanju dugoročno je isplativa jer daje osjećaj sigurnosti i stvara priliku za razvoj. Poslovna etika i društveno odgovorno poslovanje imaju brojne prednosti u odnosu na kratkoročni uspjeh. One se posebno odnose na stvaranje pozitivne slike u javnosti i društvu, stvaranje pozitivnog ozračja unutar poduzeća te jačanje povjerenja i lojalnosti među zaposlenicima i potrošačima.

Na konferenciji sudjeluju prof. dr. sc. Velimir Srića, Bruno Šimleša, mr. sc. Elvira Mlivić Budeš, Renata Vokal, Kamilo Antolović, prof. dr. sc. Zdenko Cerović i prof. dr. sc. Tomislav Ivančić.