Story, udruga P.I.N.K. life i dm-drogerie markt predstavili javnozdravstvenu kampanju 'Sačuvajmo zdrave dojke' te pozvali građane da podrže sedmu godišnjicu provedbe ružičaste akcije 'Pink Ribbon'.
Magazin Story prvi je medijski brend u Hrvatskoj koji je još 2011. pokrenuo obilježavanje mjeseca borbe protiv raka dojke višerazinskim projektom Story Pink.
Projekt čiju je društveno odgovornu ulogu prepoznala stručna, ali i šira javnost, prošlog su tjedna na press konferenciji koju je moderirala Ana Miščević, Head of Story, u Hotelu Canopy by Hilton u Zagrebu predstavili: Nives Moric, predsjednica udruge P.I.N.K.life, prim. dr. sc. Andrea Šupe Parun, dr. med., spec. epidemiologije, dr. med. Sunčica Andreja Rogan, dr. med. Ivana Portolan Pajić ispred Ministarstva zdravstva, Martina Markota, voditeljica korporativnih komunikacija dm Hrvatska te Gorana Banjeglav Perković, glavna urednica portala Story.hr.
Rak dojke je najčešći oblik zloćudne bolesti i treći maligni uzrok smrti u žena, a u Hrvatskoj je prema posljednjim dostupnim podacima, zabilježeno 3088 novih slučajeva raka dojke (stopa 154,8 / 100.000), a od ove zloćudne bolesti umrlo je u 2024. godini 697 žena (stopa 25,1 / 100.000). Svi sudionici su se složili da je potrebno kontinuirano raditi na tome da brojke iz godine u godinu budu bolje, da budu 'ružičastije'.
'Podizanje svijesti u javnosti je jako bitno. To nije samo ženska stvar, to je stvar cijelog društva. Žene u Nacionalnom preventivnom programu, koji uključuje mamografiju, ne čekaju na pregled, one se pozivaju i dobiju svoj termin. Nažalost, puno ih se ne odazove i dosta tih termina propada, stoga je važno stalno podizati svijest žena. Kad se govori o listama čekanja, za mamografiju je prosječno vrijeme čekanja 130 dana, što znači i da ima ovih gdje se čeka 240 dana, ali ima i bolnica u kojima se čeka 7 dana. Za ultrazvuk dojke je prosječno vrijeme čekanja 240 dana, ali također ima bolnica u kojima se čeka 10 ili 15 dana što nije tako puno. Puno se radi na listama čekanja, nadam se da ćemo to popraviti’, naglasila je dr. med. Ivana Portolan Pajić ispred Ministarstva zdravstva.
Dobra je vijest da je trend mortaliteta nakon niza godina stabilnog trenda, posljednjih 9 godina u padu, a tome je uz Nacionalni program ranog otkrivanja raka dojke, neupitno doprinijela i provedba sveobuhvatne akcije Pink Ribbon. To je potvrdila i prim. dr. sc. Andrea Šupe Parun, dr. med., spec. epidemiologije.
'Pregled treba svaka žena raditi već od najranije mladosti i redovito, a bitna su nam dva dijagnostička radiološka pregleda. To su ultrazvuk i mamografija. Za mlađe žene, koje imaju prosječni rizik od razvoja raka dojke preporuča se ultrazvuk u dobi do 40. godine. Iza 40. godine sve žene bi trebale raditi mamografiju, koja je u toj dobi prvi izbor. Žene koje imaju povećani rizik za razvoj raka dojke, jer ili imaju genetsku mutaciju ili pozitivnu obiteljsku anamnezu, trebaju na sve te preglede dolaziti rano i još uključiti magnetsku rezonancu jednom godišnje uz ultrazvuk, odnosno mamografiju', istaknula je.
'Sačuvajmo zdrave dojke' moto je spomenute akcije kojoj je cilj kontinuirano osvještavanje o važnosti borbe protiv raka dojke tijekom cijele godine, a sudionici press konferencije su uz razgovor o ciljevima ove inicijative i rezultatima provedbe višegodišnje akcije 'Story x dm Pink Ribbon', predstavili i aktivnosti Udruge P.I.N.K. life koje će se, uz podršku partnera udruge, provoditi tijekom listopada - mjeseca borbe protiv raka dojke.
I ove godine, od 1. do 31. listopada skupljat će se donacijska sredstva za rad Udruge uz pomoć kojih Udruga provodi zdravstvene i edukativne radionice te pomaže pri kupnji opreme zdravstvenim ustanovama u svrhu poboljšanja dijagnostike, liječenja i rehabilitacije oboljelih i operiranih žena od karcinoma dojke, ali i ostalih karcinoma. Točnije, u dm trgovinama diljem Hrvatske mogu se u listopadu pronaći posebno označeni proizvodi od čije prodaje dm – drogerie markt donira 5% za rad udruge P.I.N.K. life. Uz vlastite dm marke - Balea i Alverde - akciji su se priključili i partneri: CL, Biobaza, Bionsen, Borotalco, Ben & Anna Natural Care, B.U., Equilibra, Koozmetik, Immortella, Dove, La Roche-Posay, L’occitane, Lidera, Sebamed, Melem, MyCléa, Neutro Roberts, Salt of the Earth, Fresh&Clean, Nivea, L’Angelica, Tesori d'Oriente, Ziaja i Vichy.
Zahvalivši brendu Story i dm-u za podršku u ovoj akciji Nives Moric, predsjednica udruge P.I.N.K.life, naglasila je: 'Udruga P.I.N.K. life ove godine započinje 10. obljetnicu svog postojanja. Bez vas partnera, koje ja već godinama nazivam prijateljima, ne bi se mnogi projekti unutar udruge realizirali. Od radionica, savjetovanja, pregleda koje ljudi ne mogu obaviti u javnom zdravstvu, do opremanja odjela. Prošle godine smo se unutar udruge okrenuli direktno pomaganju bolesnicima, ali opet ćemo se u jednom trenutku vratiti opremanju bolnica. Ove godine sam zahvalna da se Ministarstvo zdravstva uključilo, osim pokroviteljstva, prisutnošću ovdje i da smo započeli zajedno najave ovog projekta koji traje već dugi niz godina. Bez ovog projekta, ne bi bilo sigurno 50 posto događaja u udruzi P.I.N.K life.'
Uputivši poziv svim građanima da podrže donatorsku akciju kupnjom određenih proizvoda i pridonesu skupljanju sredstava za rad Udruge i ostvarenju krajnjeg cilja inicijative, Martina Markota, voditeljica korporativnih komunikacija dm Hrvatska, izjavila je:
'Ljudi se uvijek odazivaju svim društveno-odgovornim aktivnostima. Isto tako treba uzeti u obzir da 90 posto svih kupaca dm-a čine žene, kao i mi djelatnice koje tamo radimo. Ono što je nama u fokusu već treću godinu zaredom je generalno žensko zdravlje, od fizičkog do mentalnog. U listopadu stavljamo naglasak upravo na ovo te se kod naših kupaca javlja senzibilitet. Dajemo podršku prvenstveno udruzi P.I.N.K. life koja je produžena ruka koja pomaže našem zdravstvu pa smo tako već opremili neke bolnice. Za budućnost mislim da je najvažniji kontinuitet, nema stajanja i treba ići naprijed. Zahvalna sam svim ženama koje dijele svoja iskustva s nama i ohrabruju nas da stavimo sebe u fokus i nađemo 5 minuta svaki dan za sebe.'
Uz prikupljanje sredstava, akcija 'Story x dm Pink Ribbon' ukazuje i na važnost edukacije te preventive jer se 90% oboljelih od karcinoma dojke može izliječiti ako se bolest otkrije na vrijeme. Uloga medija u segmentu edukacije i informiranosti, istaknula je Gorana Banjeglav Perković, glavna urednica portala Story.hr, od iznimnog je značaja i zato će Story na svim svojim platformama i ove godine aktivno podržavati akciju.
'Svake godine, pa tako i ove, naglasak stavljamo na osobne priče žena koje su prošle kroz dijagnozu i liječenje, jer to je najjači alat kojim možemo osvijestili važnost prevencije i ranog otkrivanja. Te su priče zaista najemotivnije koje radimo tijekom cijele godine, a ono što nas svaki put uspije dirnuti jest odlučnost naših sugovornica da iz ove borbe izađu kao pobjednice. Svaka ispričana priča, svaka žena koja je hrabro progovorila o svojoj dijagnozi i borbi, pokazala mi je kako izgleda prava snaga, ali me i na određeni način posramila jer sam uvijek odgađala preglede, no 2023. kad sam se priključila Storyju i prvi put sudjelovala u ovoj akciji, shvatila sam koliko često uzimamo zdravlje zdravo za gotovo. I tad sam se prvi put naručila na ultrazvuk', rekla je.
Da ova akcija zaista uspješna, dokazuje to što je u listopadu i studenom uvijek pojačan odaziv na kontrole, rekla je Sunčica Andreja Rogan, dr.med., specijalistica muklearne medicine iz UPMC Hillman Cancer Center.
'Budućnost u dijagnostici je upotreba umjetne inteligencije u medicini. Mi ćemo napraviti velik volumen pregleda, ali to netko mora pročitati. Umjetna inteligencija tu nam jako koristi, ubrzava procese i s tim alatima možemo jako brzo doći do rezultata, da se ne čeka po tri ili četiri mjeseca kao nekad na očitanje nalaza. Drugo, tu je personalizirana medicina. Mi više ne tražimo nešto općenito, već vrlo specifično. Uz tekuću biopsiju, na raspolaganju je genska analiza. Idemo strahovito u srž i približavamo se tumoru što će doprinijeti bržem izlječenju i dugotrajnijem periodu između izliječenosti i povrata bolesti', naglasila je.
U okviru press konferencije najavljen je i Story Pink Fest koji će se održati 18. listopada na Trgu Petra Preradovića (Cvjetnom trgu) i Zrinjevcu s donatorsko-edukativnim programom i mimohodom podrške oboljelima od raka dojke.
Obojimo i ove godine listopad u ružičasto i podržimo P.I.N.K. life! Magazin Story i Udruga P.I.N.K. life zahvaljuju generalnom partneru dm-u što je i ove godine podržao projekt Pink Ribbon, te partnerima Hotelu Canopy by Hilton Zagreb, MIVA galeriji vina i Vrtnom centru Flora.