“Tri su vrijednosti ključne za Opel Astru: učinkovitost, inovativnost i dinamične performanse“, rekao je glavni izvršni direktor Opel grupe, dr. Karl-Thomas Neumann. „Naši inženjeri razvili su je od poslovičnog praznog papira. Nova je Astra do 200 kg lakša od prethodnice, a njen je sportski dizajn čini dojmljivom na prvi pogled. Dimenzijama je manja, ali su znatno povećani prostranost i udobnost. Ispod poklopca motora Astra dolazi samo s motorima najnovije generacije. Brojne tehnologije i pomoćni sustavi iz viših segmenata povećavaju udobnost i sigurnost putnika, dok naš osobni pomoćnik za povezivanje i usluge Opel OnStar, ultramoderna integracija mobitela i revolucionarna prilagodljiva posve LED svjetla s matricom IntelliLux apsolutno postavljaju nove standarde u klasi.“

Štednja gdje je važno: nova arhitektura vozila

Lakša, štedljivija i agilna, a istovremeno još udobnija – nova Opel Astra zadovoljava sve te uvjete zahvaljujući intenzivnom programu mršavljenja. Vizionarska konceptna Monza koja je predstavljena 2013. na Frankfurtskom sajmu automobila bila je uzor za jedanaestu generaciju Opelova automobila iz kompaktne klase. Prema dr. Karlu-Thomasu Neumannu, svaki elementi i svaka dizajnerska značajka konceptne Monze održava učinkovitost, a nova Astra u korak slijedi tu viziju. Ovisno o modelu i razini opreme, nova će Astra biti do 200 kg – a najmanje 120 kg – lakša od svoje prethodnice. Posve nova arhitektura vozila igra važnu ulogu u smanjenju mase. Svaka je komponenta provjerena i dizajnirana kompaktno uz korištenje lakih materijala. Samo je masa karoserije smanjena za 20 % s 357 na 280 kilograma. Dodatne mjere vezane uz podvozje rezultirale su s daljnjih 50 kilograma smanjenja mase, a one uključuju korištenje čelika niske mase visoke i ultravisoke snage, kompaktnih podokvira kao i smanjenja mase prednje i stražnje osovine.

Krajnji rezultat ovog programa mršavljenja: agilnost i udobnost vožnje kod nove su Astre poboljšane. Ona je responzivnija, bolje se ponaša u zavojima i nudi puno izravnije sveukupno iskustvo. Ukratko – novu je Astru zabavnije voziti nego ikad prije.

Samo najbolje: najnoviji portfelj motora

I motor nove Opel Astre podržava tu tvrdnju. Ispod poklopca motora svake nove Astre nalazi se član posve novog portfelja motora. Snage motora se kreću od 70 kW/95 KS do 147 kW/200 KS. Svi dizelski i benzinski motori zapremine do 1,6 litara imaju tri stvari zajedničke: spajaju najveću učinkovitost s izvrsnom responzivnošću i glatkoćom rada.

1.6 CDTI sa širokim rasponom snage počevši od 70 kW/95 KS pokriva ponudu dizelskih motora, dok je 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo (77 kW/105 KS) osnovni benzinski motor. Vrhunac Astrinog portfelja motora jest posve novi 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo – četverocilindrični motor iz iste linije kao i manji, ali također snažan jednolitarski trocilindrični motor. Ovaj motor načinjen posve od aluminija bit će prvi put predstavljen sa 110 kW/150 KS. On impresionira svojom dinamičkom responzivnošću i visokim performansama uz smanjenje potrošnje goriva. Motor pri vrlo niskom broju okretaja postiže maksimalni okretni moment od 245 Nm. Maksimalna je snaga dostupna između 2000 i 4000 okretaja u minuti, što su savršeni uvjeti za užitak u vožnji u kombinaciji s učinkovitošću. Zahvaljujući svojoj konstrukciji, novi 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo dodaje i manje mase cijelom automobilu. Aluminijski blok motora ima 10 kilograma manje od bloka od lijevanog željeza trenutnog 1,4-litarskog turbo agregata.

Sportski dizajn susreće prostranost: savršena Astrina simbioza

Dizajn nove Astre jasno odražava učinkovitost u srcu ovog vozila. Evolucija Opelove dizajnerske filozofije prema kojoj umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost osigurava da nova Astra izgleda lakše i sportskije. Opelov logotip u obliku munje („Blitz“) integriran u središnju kromiranu prečku na rešetki i karakterističan element oštrice koji se proteže prema stražnjem kraju vozila čine novu Astru odmah prepoznatljivom kao članicom Opelove obitelji. Prednja svjetla spajaju se elegantno s rešetkom i tvore prepoznatljiv izgled. Najistaknutiji je element dizajna revolucionarni C-nosač koji stvara dojam lebdećeg krova. Dramatično oblikovan poklopac prtljažnika vizualno povezuje stražnja svjetla da bi stvorio sportski dojam šireg i nižeg automobila, ponovno naglašavajući Astrinu temeljnu učinkovitost. Astra izgleda manja, ali i jest doista manja. Ukupne dužine 4,37 metara, ona je skoro 5 cm kraća od prethodnog modela. Svojom je visinom od 1,46 metara i 2,6 cm niža. Dimenzije očito utječu na aerodinamičnost i učinkovitost jer nova Astra ima izvrstan koeficijent otpora zraka manji od 0,30.

Manja izvana, ali veća iznutra – Opelovi su inženjeri odgovorni za uspjeh na ovom području. Međuosovinski je razmak smanjen za 2 cm, ali je količina prostora u kabini povećana. U kombinaciji s novim sjedalima putnici na stražnjoj klupi mogu uživati u dodatnih 35 mm prostora za noge. Udaljenost između prednjih i stražnjih sjedala povećana je, čime je unaprjeđena udobnost prilikom putovanja i osjećaj prostranosti. Unutrašnjost nove Astre ponovno odražava Opelovu dizajnersku filozofiju kod koje umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost. Elegantni oblici spojeni su s funkcionalnom jednostavnošću i premium materijalima radi redefiniranja nove generacije interijera. Broj prekidača i kontrola smanjen je na apsolutni minimum, što promiče učinkovitost i jednostavnost korištenja – vrijednosti utkane u srž Astre. U središtu je nagrađivani sustav IntelliLink, pomno smješten tako da osigurava idealan pogled na zaslon kao i lako dohvaćanje i jednostavno korištenje.

Uvijek dostupna pomoć i usluge: izvanredne mogućnosti povezivanja uz Opel OnStar

Svi novi modeli slijede jedan osnovni princip: Opel demokratizira tehnologije i inovacije iz viših segmenata, Opel čini inovacije cjenovno pristupačnima. Primjerice u području povezivanja: nova generacija Astre prvi je nov Opelov model koji će od prvog predstavljanja biti dostupan s osobnim pomoćnikom za povezivanje i usluge Opel OnStar. Opel OnStar nudi korisnicima širok raspon usluga vezanih uz sigurnost i udobnost. Ako se aktivira zračni jastuk, Opel OnStar će automatski pokrenuti alarm. Savjetnik će zatim kontaktirati vozilo da utvrdio je li doista potrebna pomoć. Ako izostane odgovor, na točnu se lokaciju vozila odmah šalju hitne službe. To je samo jedan primjer prednosti novog osobnog pomoćnika za povezivanje i usluge. Vozači i putnici mogu kontaktirati OnStar 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu i 365 dana u godini. Bez obzira na to trebaju li pomoć na cesti ili bilo koju drugu uslugu, OnStarov savjetnik uvijek je spreman pomoći. Uz to će OnStar pretvoriti novu Astru u  4G LTE mobilni Wi-Fi hotspot s kojim se istovremeno može povezati najviše sedam uređaja,od pametnih telefona do tableta.

I nova će generacija informacijsko-multimedijskog sustava IntelliLink proslaviti svoju premijeru u Astri. Kompatibilan je s platformama Android Auto i Apple CarPlay pa će potpomoći integraciju svijeta pametnih telefona u automobil, što je premijera u segmentu kompaktnih automobila. Svaki sustav oslanja se na značajke koje korisnici pametnih telefona najčešće koriste. Android Auto temelji se na servisu Google karte, Google Now i mogućnosti razgovora s Googleom, kao i na sve veći ekosustav aplikacija za glazbu i razmjenu poruka kao što su WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify i razni reproduktori podcasta. Cjelovit popis podržanih aplikacija dostupan je na web-mjestu Android.com/auto.

Apple CarPlay uzima značajke iPhonea kojima želite pristupati tijekom vožnje i na pametan ih i jednostavan način stavlja na zaslon vozila. To omogućuje vozačima da uspostavljaju pozive, šalju i primaju poruke i slušaju glazbu izravno s dodirnog zaslona ili govorom pomoću Siri. Među aplikacijama koje podržava Apple CarPlay su Phone, Messages, Maps, Music i kompatibilne aplikacije drugih proizvođača. Cjelovit popis tih aplikacija možete pronaći na web-mjestu Apple.com/ios/carplay. Funkcijama se upravlja putem velikog dodirnog zaslona (najveće dijagonale 8 inča) smještenog na središnjoj konzoli, putem daljinske kontrole na upravljaču (glasnoća) ili govornim naredbama.

Premium tehnologije za kompaktnu klasu: IntelliLux LED® i ostalo

Svjetla su apsolutna novost i sigurnosna istaknuta značajka nove Astre. Revolucionarna Opelova patentirana posve LED svjetla nove generacije s matricom omogućuju vožnju s dugim snopom bez zasljepljivanja i bit će prvi put dostupna u kompaktnoj klasi upravo s ovom Astrom.

Novi LED sustav s matricom sastoji se od 16 LED segmenata, po osam sa svake strane vozila, i stalno prilagođava duljinu i raspodjelu svjetlosnog snopa svakoj prometnoj situaciji. U tom postupku surađuje s prednjom kamerom Opel Eye. Čim vozilo napusti urbano područje, automatski se uključuju duga svjetla i ona uvijek ostaju uključena! Pri brzini od 80 km/h vozači zamjećuju objekte uz cestu 30 – 40 metara prije nego s uobičajenim halogenim ili ksenonskim kratkim svjetlima, što znači da imaju oko 1,5 sekundu više vremena za reakciju. Ni zasljepljivanje drugih sudionika u prometu više nije problem. Kad kamera otkrije izvore svjetla od dolaznog ili odlaznog prometa, deaktiviraju se pojedinačne LED-ice u odgovarajućim zonama i tako jednostavno „izrezuju“ područje oko vozila dok ostatak ceste i njen okoliš ostaju izvrsno osvijetljeni. Uz tu razinu preciznosti i prilagodbe LED svjetla s matricom podižu tehnologiju osvjetljenja na novu razinu.

No ne samo da taj sustav osvjetljava okoliš bolje od uobičajenih sustava svjetala, nego ima i znatno dulji vijek trajanja od prednjih svjetala s halogenim ili ksenonskim žaruljama. Još je jedna prednost da u prednjim svjetlima više nije nužno mehaničko kretanje – pojedinačni LED segmenti uključuju se i isključuju u skladu sa situacijom, što također pridonosi trajnosti. Osim značajci Opel OnStar i svjetlima IntelliLux LED®, budući se vlasnici Astre mogu veseliti cijelom nizu dodatnih sustava posvećenih sigurnosti, pomoći za vozača i udobnosti, a mnogi od njih su bez premca u segmentu. Pomoćnik za prepoznavanje prometnih znakova i pomoć u držanju trake s upozorenjem na nenamjerno napuštanje trake s pokazateljem udaljenosti spram vozila ispred i upozorenjem u slučaju mogućeg frontalnog sudara s kočenjem u slučaju neminovnog sudara čine vožnju Astre udobnijom i sigurnijom.

Kontrola brzine s graničnikom osigurava da vozite uvijek zakonski dopuštenom brzinom. Napredna pomoć prilikom parkiranja povećava udobnost i može automatski parkirati vozilo pritiskom na gumb. Stražnja kamera aktivira se prilikom odabira stupnja prijenosa za vožnju unatrag. A upozorenje na objekt u mrtvom kutu prepoznaje prepreke u radijusu od 3 metra s obje strane i iza vozila koja sam vozač možda ne bi primijetio.

Udruga AGR (Kampanja za zdrava leđa) testirala je i certificirala ergonomska sjedala koja su isto izvrsna. Ona nastavljaju Opelovu tradiciju ponude izvrsnih ergonomskih sjedala i sada dolaze s dodatnim značajkama koje povećavaju udobnost. Nova Opel Astra ponudit će vozačko sjedalo prilagodljivo u 18 smjerova s funkcijama masaže, ventilacije i postavljanja širine. A putnici na stražnjoj klupi mogu se veseliti većoj količini udobnosti nego ikad prije s dvama grijanim vanjskim stražnjim sjedalima kao opcijom.

Stoga posve nova Opel Astra nije samo sigurnija, udobnija, privlačnija i modernija nego ikad prije – ona je i lakša, agilnija, aerodinamičnija i učinkovitija u svakom smislu riječi. Ona je Opelova karta za budućnost.

Ivan Klekar Nova Astra spaja učinkovitost s elegancijom i svojim će inovacijama redefinirati segment kompaktne klase. Opel Astra bit će prvi put predstavljena svijetu ove jeseni na Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu (od 17. do 27. rujna)