NAPRAVITE POPIS PRIORITETA. Kojih četiri ili pet stvari su vam najvažnije u životu? Što vas najviše ispunjava? Ovaj prvi korak je važan i nemojte ga preskočiti: pojednostavnjivanjem života i odbacivanjem svega što je suvišno zapravo stvarate dovoljno prostora i vremena kako biste mogli raditi stvari koje vas uistinu vesele. Odredite koje su to stvari.
PREISPITAJTE SVOJE OBVEZE. Na papir zapišite sve svoje trenutačne obveze: od posla i brige o kućanstvu do svojih hobija i izvanškolskih aktivnosti svoje djece. Razmislite o tome koje od tih aktivnosti čine vaš život uistinu boljim i bogatijim. Obveze koje se ne podudaraju s vašom listom prioriteta odbacite. Ako vam se to čini preteško, počnite tako što ćete odbaciti barem jednu od tih obveza. To vrijeme ispunite nečim što vas uistinu veseli.
NAUČITE REĆI „NE“. To je ključna vještina za one koji pokušavaju pojednostavniti svoj život. Ako ne možete reći ne, uvijek ćete preuzimati na sebe previše.
PRESTANITE KUPOVATI NEPOTREBNE STVARI. Veliki su izgledi da već imate sve što treba – ako ne i više od toga. Prije nego što se zaputite na još jedan izlet u trgovački centar, razmislite ne bi li vam možda više godila šetnja prirodom? Kupnja će vam možda donijeti privremeno zadovoljstvo, ali nova istraživanja pokazuju da ta sreća ne traje dugo. Puno dugotrajniju sreću donose nova znanja ili iskustva.
RIJEŠITE SE SUVIŠNIH STVARI U STANU. Počnite s jednom ladicom, policom ili kutom sobe. Ispraznite sve i stavite na hrpu. Iz te hrpe odaberite samo one stvari koje su vam važne i potrebne, stvari kojima se redovito koristite. Ostalo bacite, prodajte, poklonite prijateljima ili donirajte.
RIJEŠITE SE NEPOTREBNOG NAMJEŠTAJA. Nakon što ste uklonili nepotrebne stvari, razmislite treba li vam sav namještaj koji imate? Što je manje namještaja u sobi, to bolje (naravno unutar razumnih granica). Odbacite sve što možete, a da ne žrtvujete udobnost.
OČISTITE RADNI STOL. Stol zatrpan stvarima može vam remetiti koncentraciju, učiniti vas neorganiziranima i pridonijeti stresu na radnome mjestu. Maknite sve sa stola i stavite na hrpu. Prođite kroz sve papire: ako vam nešto zaista treba, arhivirajte, ako ne – proslijedite kolegi ili bacite. Sve što vam doista ne treba biti na dohvat ruke pospremite u ladice.
OČISTITE INBOX. Je li vaš inbox prepun otvorene i neotvorene e-pošte stare nekoliko tjedana, ako ne i mjeseci? Prazan inbox ima isti blagotvorni učinak kao i prazan radni stol – čini vas organiziranijima i smirenijima. Poruke koje ne trebate obrišite, one koje trebate sačuvati arhivirajte. Odgovorite na poruke na koje možete odmah, zatim ih obrišite ili arhivirajte. Ostale poruke obilježite i spremite u pretinac „odgovoriti“. Svaki put kad provjerite inbox, na isti ga način potpuno ispraznite.