Minimaliziranje neželjenih utjecaja na okoliš

Modna industrija ima velik utjecaj na okoliš. Globalno tržište odjeće, bez obuće i dodataka, vrijedi 1,34 bilijuna dolara godišnje. Samo maloprodajni modni sektor veći je od ruskoga gospodarstva. Nije iznenađujuće što industrija te veličine ima znatne ekološke nedostatke. Godine 2018. modni sektor u atmosferu je ispustio 2,1 milijardu tona stakleničkih plinova.

Modna industrija nije uvijek održiva. Što je održiva moda? To je moda koja ima minimalan utjecaj na okoliš. Može se definirati kao odjeća, obuća i dodaci koji se proizvode, prodaju i koriste na najodrživiji mogući način, uzimajući u obzir i okoliš i socioekonomske aspekte. Cilj bi trebao biti minimaliziranje svih neželjenih utjecaja na okoliš životnog ciklusa proizvoda.

Brendovi bi trebali učinkovito i pažljivo koristiti prirodne resurse – poput vode, zemlje i tla – te se okrenuti obnovljivim izvorima energije. Osim toga,  trebali bi uzeti u obzir utjecaj mode na čovjeka, odnosno uvjete rada na terenu, u tvornicama, u prijevozu i u trgovinama. Trebali bi biti što etičniji i što pošteniji.

Naučite razliku između ekološke, etičke i spore mode

Što svi možemo napraviti? Za početak, educirati se o osnovnim razlikama između ekološke, etičke i spore mode. Nihov krovni cilj je sličan ali među njime postoje velike razlike.

Zeleni, održivi ili ’eco-friendly’ modni brendovi se trude svojim poslovanjem smanjiti utjecaj proizvodnje odjeće na okoliš, bilo da koriste prirodne boje, lokalne materijale i/li svojim načinom proizvodnje smanjuju ugljični otisak.

Etička moda s etiketom 'Fair trade' ne krši ljudska prava, prava životinja, a ni radnička – od dizajna do proizvodnje te transporta.

S druge strane, slow-fashion koncept ili spora moda se odnosi na pojedince koji daju prednost kvaliteti nad kvantitetom. Odnosi se na posjedovanje nekoliko vječnih, kvalitetnih modnih kombinacija koje se međusobno odlično kombiniraju.

Više govora o ovoj važnoj temi možete pogledati 7. travnja od 10 sati na online konferenciji.