Prihvaćanje nesavršenosti
"Oduvijek sam voljela svoje plišance pa sam se šokirala kad sam doznala da drugi poput njih – sa svojom poviješću i pričama – završe ravno u kanti za smeće", kaže Charlotte Liebling, osnivačica agencije za odbačene plišane igračke Loved Before. Dok je volontirala u dobrotvornoj prodavaonici, primijetila je da mnoge igračke završe u smeću ili kao igračke za žvakanje za pse. Osobito oni od igranja malo pohabani medvjedići, igračke kojima je manjkalo oko... nisu imali šansu doći ni do polica te dobrotvorne trgovine.

U agenciji Loved Before donirane se igračke najprije operu i po potrebi obnove – Charlotte to naziva spa tretmanom, ali ističe da ne pokušavaju postići da igračke izgledaju "kao nove".

"Mi smo za prihvaćanje nesavršenosti. A na neki su način one još vrednije kad se može vidjeti ljubav koju su doživjele."

Nakon "spa tretmana" igračke se fotografiraju, a zatim dobiju vlastiti profil na web stranici agencije. "Ako igračka dođe s dobrom pričom, ode za sekundu", kaže Charlotte. Brzo se prodaju i igračke popularnih brendova, no i one koje se nekome čine pomalo neobičnima pa pomisli "Tko bi mogao poželjeti takvu igračku?!" također nađu kupce, kojima se sviđaju upravo takve kakve jesu.

shutterstock_1593141064
Shutterstock 

Usvajanje održivosti odmalena
Da bi sve bilo u skladu sa svjetonazorom smanjenja otpada, ambalaža koju upotrebljavaju je biorazgradiva ili se može reciklirati. Usto, od samog osnutka 2019. godine tvrtka u dobrotvorne svrhe daje 50 posto svoje zarade.

Agencija trenutačno za više od 10.000 plišanih igračaka traži nove domove. Unatoč tome, one koji kod njih dolaze po plišance potiču da istodobno doniraju neku igračku kako bi se osiguralo da ih što manje završi na smetištu.

"Gledam na to kao na mijenjanje svijeta jednu po jednu plišanu igračku", kaže Charlotte. "Ponovnom prodajom medvjedića neću 'popraviti' klimatske promjene, ali ono što mogu učiniti jest pokazati mlađim generacijama kako izgleda kupnja rabljene robe i održivost."