Upoznajte tri područja razgovora

Područje broj jedan je siguran teritorij: sport, vrijeme, pop-glazba, osobe poznate u vašem okruženju, zajedničko iskustvo.

Područje broj dva su potencijalno kontroverzne teme: religija, politika, ljubavni život. Spomenite neku od tih tema, pa se, ako sugovornik nije zainteresiran, povucite.

Područje broj tri su intimnije teme: obitelj, financije, zdravlje i poslovni život. "Neki ljudi vole pričati o tome što rade i o svojoj djeci, ali bolje je ne postavljati pitanja dok vam sugovornik sam ne "otvori vrata" u ta podučja svog života", kaže Daniel Post Senning, stručnjak za etiku.

Debra Fine, govornica i autorica knjige "Fina umjetnost čavrljanja" ima drugo bazično pravilo: "Ne postavljajte pitanja koja bi mogla staviti nekoga u neugodnu situaciju (Je li tvoj dečko ovdje?; Jesi li dobio unaprjeđenje?) Radije recite: "Pričaj mi što ima novo kod tebe" ili "Kako ti je na poslu?"

Da biste bili zanimljivi, pokažite zanimanje

Ne ulazite u razgovor da biste nasmijavali, osim ako niste profesionalni komičar. "Kanalizirajte svoju unutarnju Oprah", savjetuje Morra Aarons-Mele, autorica knjige "Skrivanje u kupaonici: Vodič za druženje za introverte (Kada biste radije ostali kod kuće)". "Ako puno govorite, to će vas iscrpiti, ali ako postavljate pitanja i slušate i potičete osobu da priča, smatrat će vas odličnim sugovornikom."

Akash Karia, coach govorništva te autor knjige "Savjeti za čavrljanje: Vještine komunikacije zbog kojih će vas odmah zavoljeti" kaže: "Po meni, sve se svodi na to da treba biti više zainteresiran nego što treba biti zanimljiv. On ističe kako je jedno istraživanje na odjelu psihologije na Harvardu pokazalo kako govorenje o sebi aktivira iste osjete užitka u mozgu kao i hrana. "Ljudi će se odreći i novca, samo da bi pričali o sebi", kaže Akash. To možete iskoristiti kao svoju prednost tako što ćete jednostavno – slušati.

Ne budite pohlepni

Sigurno ste doživjeli one iritantne razgovore u kojima ne možete doći do riječi. A možda ste bili i na drugoj strani. Stručnjaci kažu da je važno "podijeliti" razgovor na sve sudionike. Na pola ako vas je dvoje, na četvrtine ako vas je četvero. Dijeljenje "pite" znači da ne slušate samo vi.

Da biste bili "zvijezda" verbalne komunikacije, slijedite ove savjete: Pažljivo slušajte i gledajte sugovornike u oči; budite aktivni i izražajni; komentirajte ono što ste čuli i popratite to pitanjem; kada govorite o nekom svom stavu, pitajte sugovornika kakvo je njegovo mišljenje o toj temi.

Izvor www.nytimes.com