1. Traže posao sa svrhom

Od milenijalaca se rijetko mogu čuti riječi: „To je samo posao.“ Oni razumiju da je život dragocjen i žele u njemu uživati bez kompromitiranja vlastite sreće i životne svrhe. Zato traže poslove koji ih ispunjavaju, imaju viši cilj i smisao.

Prema istraživanju koje je provela internacionalna organizacija Global Tolerance, 42 posto milenijalaca želi raditi za tvrtku koja čini pozitivne promjene u svijetu, a čak 92 posto njih izrazilo je želju da vlastite vještine koriste u dobre svrhe.

Za milenijalce životna svrha nadilazi plaću. Ova nova generacija zaposlenika želi raditi posao kojim će sudjelovati u pozitivnim globalnim i društvenim promjenama. „Milenijalci žele znati razlog zašto nešto rade prije nego što to krenu raditi, odnosno, žele unaprijed znati dobrobiti kojima će biti nagrađen njihov trud.

Važna im je šira slika i vizija te preferiraju organizacije koje su socijalno osviještene i čine dobre stvari ne samo za sebe nego i za zajednicu. Žele da se njihovo mišljenje cijeni, a njihove ideje doprinose nekom višem cilju“, kaže psihoterapeutkinja Fraisman Čobanov.

Milenijalci vole transparentnost na poslu, kao i otvorenu i iskrenu komunikaciju. Iako bi to neki okarakterizirali kao nepoštovanje starijih, mladi su naraštaji uglavnom iznimno iskreni jedni prema drugima, a isto očekuju i od poslodavca.

2. Zahtijevaju ravnotežu između karijere i privatnog života

Prethodna generacija usavršila je umijeće 80-satnog radnog tjedna, a frazu Ja nemam privatni život gotovo su s ponosom isticali. Milenijalci, pak, čvrsto vjeruju da rad na poslu ne mora značiti kraj zabave i privatnog života i da mora postojati odmor između kraja jednog radnog dana i početka drugog.

„Dok se prijašnja, X generacija samo nadala ravnoteži poslovnog i obiteljskog života, milenijalci to zahtijevaju“, ističe Fraisman Čobanov. „Žele fleksibilno radno vrijeme, organizaciju posla koja istovremeno omogućava postizanje rezultata, dobru zabavu i dovoljno vremena za privatni život. Zbog toga traže organizaciju koja se ne vrti samo oko postignutih rezultata, struktura i procedura, kao i poslodavce koji dopuštaju fleksibilno radno vrijeme te mogućnost rada od kuće.“

Idealna ravnoteža između posla i privatnog života dopušta im da istovremeno budu dio uspješne tvrtke i imaju vremena za druženje. I ono još važnije, milenijalci se groze fraze Živimo da radimo i radit ćemo naporno sve do mirovine, kad ćemo uživati u plodovima svog rada. Milenijalci više putuju, žele više toga napraviti i vidjeti - odmah, a ne namjeravaju čekati mirovinu kako bi tek onda uživali u slobodnom vremenu.

3. Proaktivni su i poduzetni

U ostvarenju poslovnih uspjeha i gradeći karijeru, milenijalci se ne uspinju tradicionalnim korporativnim ljestvama i ne prate stope svojih roditelja. Oni su prva generacija koja je stupila na tržište radne snage s pristupom tehnologiji koja im dopušta da rade „po svom“. Ako ne mogu naći željeni posao, stvore ga sami, a zahvaljujući internetu, pokretanje posla, ako je vjerovati tim mladim naraštajima, nikad nije bilo lakše.

„Obeshrabreni životom i karijernim putovima koje su postavile prethodne generacije, milenijalci su poduzetnički orijentirani - otvoreni su prema novim prilikama, zanimljivim mogućnostima i izazovima“, objašnjava Fraisman Čobanov. „Dok su prijašnje generacije ostvarivale svoje poduzetničke pothvate s prosječno 35 godina, milenijalci to čine već sa 27. Čak i kad ne uspiju, često razmišljaju kako je to bolja opcija nego da sjede deset godina na radnome mjestu koje im ne odgovara.“

Ne posustaju u potrazi za radnim mjestom iz snova, nego kreiraju posao koji osporava tradicionalni sustav radnog odnosa u uredu „od devet do pet“, ali ispunjava njihovu svrhu te je prilagođen njihovom životnom stilu u kojem visoko kotiraju sloboda i fleksibilnost.