1. Prilikom određivanja stupnja bliskosti s kolegamavodite računa o činjenici da ste u poduzeću prije svega radi posla i s njim povezane plaće. Dobro obavljanje zadataka trebalo bi imati prioritet pred međuljudskim odnosima.
2. Pažljivo birajte prijatelje na poslu. Svaki prijatelj mora biti osoba od povjerenja, a prijatelj s posla mora biti još povjerljiviji. Poslovni je kontekst posebno osjetljiv i stoga se ništa ne smije prepustiti slučaju.
3. Prijatelji na poslu mogu nehotice i nesvjesno utjecati na vaš status kod nadređenih. Ako vaš prijatelj ima sniženu produktivnost ili disciplinske probleme, dio krivnje mogao bi pasti na vas, makar to bilo neopravdano.
4. S ljudima koji vas okružuju na poslu ne biste trebali biti jednako otvoreni kao s prijateljima iz privatnog okruženja. Logično je da ćete prijatelju povjeriti pojedinosti iz intimne sfere, ali je to riskantno ako druga strana te podatke može zloupotrijebiti.
5. Izbjegavajte otkrivati drugima tko vam se od kolegaili šefova jako sviđa te koga ne podnosite. Zamislite da se vi i prijatelj posvađate i da on otkrije svoju manje dobroćudnu stranu. U tom bi slučaju sve tajne koje ste s njime podijelili mogle postati javne. Stoga pazite koliko ćete otkriti o svom obiteljskom životu te zdravstvenom i financijskom stanju.
6. Nije dobro ni da se nehotice izlaneteo stvarima koje je vama netko povjerio u dobroj vjeri. Pokaže li se da širite glasine u uredu, doći ćete u nemilost suradnika, a možda i nadređenih.
7. Oprez je potreban i na tehnološkom polju. Sve što vrijedi za kontakte uživo odnosi se i na društvene mreže. Pazite s kime se sprijateljujete na Facebooku i drugim mrežama te, još bolje, suzdržite se od postavljanja sadržaja koji nisu za svačije oči.
8. Facebook dopušta personalizirane postavke sigurnosti, pa neke podatke možete sakriti od pojedinih „prijatelja“ (recimo, poslovnih), a dijeliti ih s ostalima. Druga je mogućnost imati dva profila, jedan malo razigraniji za bliske osobe iz privatnog života i drugi, umjereniji, za kolege i nadređene. Što se šefova tiče, prihvatite ih kao „frendove“ ako vam pošalju zahtjev, ali nemojte im se nametati da ne pomisle da im se dodvoravate.
9. Prijateljski odnosi prolaze uspone i padove. Ako je vaše poslovno prijateljstvo u lošijoj fazi, ali ga ni vi ni druga strana ne želite prekinuti, usmjeravajte razgovor prema poslovnim temama. Tako ćete održati kontakt i privid prisnosti, sprečavajući bolan i potencijalno riskantan prekid prijateljstva. A ako je odnos dubok i zasnovan na čvrstim temeljima, preživjet će krize i opstati neovisno o mjestu na kojemu se vi i druga strana nalazite.
10. Kako uravnotežiti posao i međuljudske odnose ako je radna sredina natjecateljski obojena? U većini slučajeva vrijedi savjet: nemojte podizati zid prema ostalima, ali se držite na razumnoj udaljenosti.