Oni s kojima je ugodno surađivati
Nastavljajući se na brojna istraživanja koja su pokazala da su popularni učenici i studenti uspješniji u obrazovnim ustanovama, znanstvenici s Floridskog sveučilišta utvrdili su da je popularnost važna i za uspjeh u radnom okruženju.
Definiravši popularnost kao „prihvaćenost u okolini“, organizacijski psiholozi Timothy Judge i B. A. Scott proučili su dva uzorka zaposlenika i prema raznim kriterijima odredili popularnost te uspješnost svakog promatranog. Došli su do zaključka da je uspješnost tim veća što je pojedinac popularniji. U zasebnom upitniku proučeni su radnici također ocijenili da su popularniji kolege istodobno i uspješniji.
Slušajte druge
Judge i Scott kažu da su popularni radnici oni s kojima je ugodno surađivati, što može biti posljedica njihove iskonske simpatičnosti ili socijalne prilagodljivosti. Tu ugodu kolege i nadređeni nagrađuju raznim povlasticama, uključujući promaknuća i povišice.
Autorica knjiga o psihologiji Meg Cabot predlaže dva vrlo jednostavna koraka za uvećavanje popularnosti. Kao prvo, zanimajte se za druge. Većina voli govoriti o sebi, slušajte ih. Što više znate o drugima, bit će vam lakše manevrirati u radnoj sredini. Načne li suradnik temu koja je i vama bliska, nemojte odmah iskoristiti priliku za iznošenje svojih iskustava. Umjesto da nastojite izazvati divljenje, radije se vi divite.