Ulagači i partneri

Baveći se poslovnom edukacijom i savjetovanjem, svakodnevno susrećem različite ljude sa specifičnim željama i potrebama. Neki od njih imaju odlične zamisli i ideje, žele pokrenuti vlastite projekte i okušati se na tržištu.

Mnogi su od njih u nezavidnoj financijskoj situaciji pa nastoje pronaći ulagače ili partnere koji će prepoznati njihov projekt i pomoći im. Neki od njih nadaju se da će se njihova ideja svidjeti nekoj uspješnoj osobi koja bi rado učinila i neku besplatnu uslugu te im pomogla da krenu naprijed.

To je sve uobičajeno i prihvatljivo, no vrlo često upravo oni koji traže pomoć nemaju jasno definirane ciljeve, nemaju opis svog projekta i ne znaju što mogu očekivati od drugih. S tim u vezi, bilo bi dobro da svaka osoba koja traži neku vrstu pomoći ili podrške ima na umu sljedeća pravila:

1. Pripremite dopadljiv i jednostavan sažetak svojeg projekta, zahtjeva ili molbe. Iz sažetka svakome treba biti jasno o čemu se točno radi i koje su vam želje i potrebe. Nitko neće imati vremena proučavati što je „pjesnik htio reći“ niti tražiti značenje između redaka.

2. Potrudite se da omogućite uvid u to što radite, na bilo koji način. To može biti dio teksta projekta, dio studije, fotografije, skice, blog, video ili bilo što od materijala što možete podijeliti s osobom od koje tražite podršku. Ljudi koji primaju jako puno upita nemaju vremena zamišljati što ste htjeli postići svojom zamolbom, a još manje vremena da ulažu trud i zamišljaju kakvu ste ideju imali.

3. Pripremite životopis i opišite koji su vam interesi. Nitko neće dati podršku osobi za koju ne zna tko je, čime se bavi i kakav joj je potencijal. Možda imate lijepo ime i prezime i možda ste poznati u svom krugu ljudi, no onaj tko čita vaš upit mora dobiti dojam s kim točno razgovara i što očekujete.

4. Svoje potrebe jasno definirajte. Možda ni sami u početku niste sigurni u kojem smjeru će vas projekt ili ideja odvesti, no još je manje vjerojatno da će netko ulagati trud u to da smišlja ciljeve za vas. Ako sami ne znate koji su vam ciljevi, nitko vam neće pomoći da ih ostvarite, osim možda onih koji vide priliku u tome da vas iskoriste na određeni način.

5. Budite spremni brzo reagirati i pokažite da ste zainteresirani za suradnju. Nema ništa gore od upita koji ste površno pripremili, nakon čega dobijete odgovor od osobe od koje očekujete pomoć i onda se ne javite mjesec dana. Ako niste zagrijani i puni zanosa, druga strana će dobiti dojam da vam nije dovoljno stalo. Ako vama nije stalo do vaše zamisli, zapitajte se zašto bi je bilo tko drugi uvažio.

Naravno, put do uspjeha nije jednostavan i čeka vas puno uspona i padova, kao i upita. Uspješni ljudi žele i mogu pomoći osobama koje su tek krenule ostvarivati svoje poslovne ciljeve, no nedovoljna priprema uvijek vodi do razočaranja. I onda, ljudi se često pitaju zašto nitko ne reagira na njihove vapaje. Mnogi bi i reagirali da jasno vide o čemu je riječ, koje su potrebe i što osoba konkretno želi. Kad sami znate gdje želite doći, pojavit će se odgovarajuće okolnosti i ljudi koji mogu biti s vama zajedno na tom putu. Ako ste se izgubili, rijetko tko će vas krenuti tražiti. Sretno!