OTKRIJTE MIRISNE NOTE KOJE PRIPADAJU SAMO VAMA: Što trebate znati pri odabiru parfema

Riječ je o jedinstvenoj percepciji kojom se stvaraju dojmovi koji su prvenstveno osjetilni. Svatko nosi individualan zapis te tjelesno odiše određenim mirisom koji potom nadopunjuje kozmetičkim proizvodima.

Siora Photography / Unsplash

Miris se aktivira podražajem receptora mirisa u nosu, a uključuje detektiranje i tumačenje kompleksnih aroma i mirisnih nota u okolini. Njegove molekule šalju signale mozgu koji ih potom specificira, dok raznolikost receptora u pojedinaca može utjecati na različito tumačenje i određivanje ukusa. Jer, nekome privlačan miris, drugima može biti neugodan.

Nerijetko se povezuje s memorijom i doživljajem okoline u određenom trenutku, asocijativan je. Ujedno, utječe na raspoloženje i doživljaj prostora.

Osobni parfem time postaje posrednik pri stvaranju utisaka. Ukazujući na osobnost i stil pojedinca, ističe svjetonazor koji se prakticira u svakodnevnom životu. Njime se nadopunjuju vlastiti stavovi, stvara dominantna uloga osobnosti te stavovi koje zastupate. Stoga je važno znati kako odabrati parfem kojim se mogu naglasiti određene kreativnosti i slobode.

Nekoliko je osnovnih mirisnih skupina na temelju kojih se otkrivaju atraktivni elementi. Svaki parfem pripada određenom žanru, a kvalitetnije razabiranje nota, nudi različitiji izbor pri odabiru osobnog parfema. Na bazi cvjetnih nota, često asociraju na ženstveniji, zreliji karakter, dok će začinjeni mirisi probuditi senzualnost i toplinu. Parfemi koji se fokusiraju na drvenastim notama naglašavaju prizemljenost i staloženost, dok oni na bazi citrusa odišu svježinom, zabavom, lakoćom postojanja.

Osobni ukusi često se mijenjaju tijekom godina. Generalno gledajući, u dvadesetim godinama mnogi odabiru cvjetne, proljetne mirise, koje ulaskom u tridesete, zahvaljujući iskustvu, zamijenjuju sa senzualnijim, elegantnijim parfemima. Svaka promjena u mirisu odražava želju za promjenom, stavovima koji se šire i interesima koje usvajate.

Pri odabiru parfema valja obratiti pažnju i na činjenicu kako su dizajnirani pomoću profila mirisa i međusobnog utjecaja molekula kojima se stvaraju određeni mirisi, a uz prirodna ulja koja se nalaze u koži pojedinca. Miris, koji se osjeti u zraku ili na papiru, a koji vam je osobno privlačan, ne znači kako će nužno ostaviti isti dojam na vašoj koži.

Izbor se svodi na proučavanje i testiranje različitih parfema koji vam prvotno odgovaraju. Koži trebate dopustiti da ih upije te uz njih diše. Faktori poput pH vrijednosti kože, tjelesne temperature i prirodnih mirisa kože, mogu utjecati dojam koji se stvara nakon nanošenja parfema. Uz to, testira se i trajnost parfema te njegov intenzitet. Nanošenje parfema na tople pulsne točke poput unutarnjih zapešća, vrata, iza ušiju te na područje pupka, može poboljšati miris jer, toplina pomaže pri oslobađanju njegovih nota.

Na posljetku, ključno je ne zamarati se trendovima već se voditi konceptom vlastite osobnosti. Što želite posebno istaknuti? Kakav dojam želite ostaviti? Što vas privlači? Krenite iz perspektive svojih potreba i doživljaja.