Lidl će do 2030. povećati udio prodanih biljnih prehrambenih proizvoda, poput biljnih izvora proteina, proizvoda od cjelovitih žitarica, voća i povrća, za 20 posto u usporedbi s 2023. godinom. Lidl je prvi maloprodajni trgovački lanac koji će transparentno izvještavati o svom asortimanu u svakoj od 31 zemlje u kojima Lidl posluje. Za to se služi metodologijom WWF-a. Lidl time svojim kupcima omogućuje ekološki osvješteniji i zdraviji izbor.

Kako bismo odgovorili na globalne izazove, kao što su klimatske promjene, gubitak bioraznolikosti i bolesti povezane s prehranom, moramo transformirati naš prehrambeni sustav. Kao maloprodajni trgovac prehrambenim proizvodima, Lidl je svjestan svoje odgovornosti i doprinosi globalnoj promjeni prehrane zadajući si još ambicioznije ciljeve u cijelom lancu stvaranja vrijednosti. Kupci i dalje mogu slobodno birati, ali imaju priliku lakše donositi održivije odluke temeljem sve veće ponude biljnih proteina, proizvoda od cjelovitih žitarica te voća i povrća. Kako bi to postigao, Lidl je uz pomoć WWF- ove stručnosti još ambicioznije oblikovao svoju strategiju osviještene prehrane.

Osviještena prehrana kao pokretač zdravlja i zaštite okoliša

Marina Dijaković, voditeljica Corporate Affairsa Lidla Hrvatska, navodi: „Kako bi se rastuća svjetska populacija zdravije hranila, potrebna je globalna promjena prehrane. U Lidlu smo godinama posvećeni tome cilju, a njemu doprinosimo na temelju znanstvenih spoznaja Planetarne zdrave prehrane. S WWF- om, kao iskusnim partnerom na našoj strani, želimo ostvariti još veći učinak i svojim kupcima nuditi sve veći izbor zdravih, održivijih alternativa po uobičajeno povoljnoj Lidlovoj cijeni.“ Mariella Meyer iz WWF-a dodaje: „Pozdravljamo Lidlovu usklađenost s ciljevima Planetarne zdrave prehrane i primjenu metodologije WWF-a Planet-Based Diets Retailer Methodology. To je odlučujući korak prema transformaciji prehrambenog sustava, jednog od glavnih pokretača gubitka bioraznolikosti. Fokusirajući se na proizvode biljnog podrijetla, Lidl u prvi plan stavlja zdravlje ljudi i Zemlje. Nadam se da će to nadahnuti i druge maloprodajne lance da slijede ovaj primjer i više se usmjere na ponudu biljnih umjesto životinjskih proizvoda.“

Ambiciozni ciljevi za proteine i proizvode od cjelovitih žitarica

Međunarodni cilj povećanja udjela prodanih biljnih prehrambenih proizvoda za 20% do 2030. u usporedbi s 2023. dio je Lidlove sveobuhvatne strategije održivosti i strategije osviještene prehrane. To će postići ciljanim mjerama u kategorijama proteina, cjelovitih žitarica te voća i povrća. Od 2025. godine Lidl će svake godine transparentno izvještavati o napretku i podatke učiniti javno dostupnima. Ovaj maloprodajni trgovac prehrambenim proizvodima time slijedi metodologiju WWF-a za poticanje osviještene i zdrave prehrane.

• Izvori proteina: Od 2022. godine Lidl utvrđuje tzv. protein-split koji određuje udio prodaje
proteina biljnog podrijetla u odnosu na proteine životinjskog podrijetla u asortimanu. Lidl Hrvatska zadao si je cilj do 2030. godine povećati udio biljnih izvora proteina u odnosu na životinjske izvore proteina na 20 posto. To između ostalog obuhvaća mahunarke, orašaste plodove i sjemenke te veganske alternative za mesne i mliječne proizvode. Od 2024. Lidl Hrvatska će svake godine objaviti omjer proteina i time napredak u razvoju asortimana učiniti transparentnim. Osim toga, Lidl se i dalje angažira za poboljšanje standarda dobrobiti životinja kod mesnih proizvoda u ponudi.

• Cjelovite žitarice: Dijetalna vlakna neophodna su za dug i zdrav život. Do 2030. Lidl Hrvatska povećat će udio cjelovitih žitarica u asortimanu žitarica na 15 posto u usporedbi s 2023. Uz to, Lidl će do 2030. u svim relevantnim kategorijama proizvoda ponuditi barem jednu alternativu od cjelovitih žitarica.

• Voće i povrće: Lidl neprestano radi na tome da kupcima svakodnevno nudi velik izbor svježeg voća i povrća. Prema rezultatima istraživanja koje je proveo GFK u 2024. godini u Hrvatskoj, Lidl je osvojio 1. mjesto za voće i povrće u kategoriji Svježina, Kvaliteta te Omjer cijene i kvalitete.

Ostale informacije o angažmanu Lidla za osviještenu prehranu mogu se pronaći na web-stranici:
https://tvrtka.lidl.hr/odrzivost-u-lidlu/dobro-za-ljude/osvijestena-prehrana