Poznato moskovsko kazalište Mossovjet u petak, 12. veljače 2016. s početkom u 19:30 sati gostuje u Hrvatskom narodnom kazalištu s predstavom “U prostranstvu Tennesseeja W.”. Ova predstava nastala je prema motivima poznate Williamsove drame “Tramvaj zvan čežnja” i romana Shugoroa Yamamota “Grad bez godišnjih doba” te već punih 10 godina postiže velike uspjehe na ruskoj i međunarodnoj kulturnoj sceni. Redatelj i pisac scenarija je Jurij Jeremin, a glavne uloge igraju Valerij Jaremenko (Stanley), Jekaterina Guseva (Stella), Jevgenija Krjukova (Blanche), Dmitrij Žuravljev (Mitch).
Kao i kod većine djela znamenitog američkog dramaturga Tennessee Wiliamsa, u središtu predstave je sukob osjetljive poetične prirode i surove stvarnosti. Potpuno slomljena predstavnica aristokracije s američkog juga Blanche Dubois (Jevgenija Krjukova) u potrazi za duševnim mirom stiže kod svoje sestre Stelle (Jekaterina Gusjeva). No Blanche, koja živi u svijetu romanticnih iluzija, ne uspijeva uspostaviti željeni odnos s brutalno grubim Stanleyem (Valerij Jarjomjenko), mužem Stelle koja se već pomorila sa surovošću života.
Autor predstave, redatelj i scenarist, Jurij Jeremin vrlo iznijansirano prikazuje odnose obiteljskog trokuta, a predstava ima elemente više žanrova; komedije, drame, pa čak i tragedije. Ta predstava, upečatljiva, stilski dotjerana i ispunjena živom glazbom je, prema riječima samog autora, prava enciklopedija osjećaja u kojoj pronalazimo sve elemente muško-ženskih odnosa: strast, ljubav, požudu, nježnost, privlačnost, impulzivnost - sve ono sto je nemoguće objasniti racionalno i što ovaj odlični umjetnički trio (Jevgenija Krjukova, Jekaterina Gusjeva i Valerij Jarjomjenko) odlično uspijeva prikazati u ovoj predstavi.
O predstavi iz ruskih medija:
“Trud” - 27.10.05.:
“Iz Williamsovog komada, napisanog još 1947., Jerjomin je izdvojio temu koja danas ne može biti aktualnija: temu u međuljudskim odnosima u kojima se ljudi vode isključivo vlastitom koristi zaboravljajući na suosjećanje s bližnjim. Doselivši se k Stelli (Jekaterina Gusjeva), Blanche (Jevgenija Krjukova) osjeća neprijateljsku atmosferu. Zapliće se u vrtlog mržnje i prezira, dok se njena vlastita sestra skriva iza svojeg muža Stanleya. U napuhnutom heroju Valjerija Jarmjenka, koji se vodi isključivo financijskim interesom i silom, dolazi do sukoba dvije želje: “razmazati po zidu” mrsku članicu obitelji ili se prepustiti privlačnosti. U skladu sa ženinom željom, Stanley će Blanche otpraviti u ludnicu i ponovo zauzeti kraljevsko mjesto u svojem svijetu.”
“Dom glumaca” - 09.11.05. :
“…i kad već znakovi ludila Blanche postaju vidljivi, ti shvaćaš: njen život je neprekidna igra; njeno lice su maske koje se izmjenjuju; a takav način egzistencije za Banche predstavlja način obrane svojeg prava na individualnost. Blanche je neobična usamljenica… samo ona u tom izbljedjelom svijetu može sebi dozvoliti šarolikost boja: crvenu, plavu, zelenu, žutu… i čini se da svaka izmjena boje predstavlja i izmjenu ličnosti.”
“Bulevar strasti, 10” - № 4-84, 05
“Originalnost predstave Jurija Jerjomina se sastoji u tome što u njoj nema nikakvih suprotnosti životnih stilova i vrijednosti. Uzrok tragedije u domu Kovaljskih su ljubomora i neobuzdanost požude i strasti. Želja, u smislu požude, praveći bal na sceni Mossovjeta pokazuje kako je ponašanje svih likova u predstavi ilustracija frojdovske teorije psihoanalize. Svim junacima predstave upravlja samo jedno, pohotni instinkti i svi oni teže prvenstveno zadovoljenju tih instinkata. Razlika je jedino u tome što Stanley (Valjerij Jerjomjenko)i Stella (Jekaterina Gusjeva) prihvaćaju takav život, dok Blanche (Jevgenija Krjukova) pokušava obmanuti i sebe i svoje okruženje. Stanley i Stella žive jednostavnim, nepretencioznim i, naravno, nesavršenim, no još uvijek prirodnim i, za sebe, harmoničnim životom.”