1. Kupujte proizvode prihvatljive prirodi
Kupnja hrane iz lokalnog izvora, ekološki proizvodi za čišćenje i uljepšavanje, nikada nisu bili pristupačniji. Kad god možete, odlučite se za "zeleniji" odabir.
2. Neka ukusna hrana traje duže
Milijuni i milijuni tona zdravstveno ispravne hrane završe na otpadu svake godine. Ni, ostaci hrane ne moraju ići u kantu. Istražite na koje su sve načine naši preci prenamjenjivali hranu. Od stvaranja juha do pretvaranja štruce kruha u mrvice i zamrzavanja jela spremnih za drugu priliku - postoji puno ukusnih načina na koje možete učiniti da hrana duže traje.
3. Moda ne mora biti brza
Porastom brze mode i potražnjom za jeftinom odjećom naše navike kupnje imaju snažan utjecaj na okoliš. Zbog velike potražnje za lako dostupnom odjećom, svaki mjesec na odlagališta se šalje velika količina odjeće. Da biste smanjili svoj utjecaj na ovom području, razmislite o darovanju odjeće u dobrotvorne svrhe i kupite neke izvrsne rabljene komade po pristupačnim cijenama. Ali ako se teško rastajete od odjeće, pokušajte je izmijeniti tako što ćete je prebojiti ekološkim bojama.
4. Dekoracija za spas biljaka
Većina slika koje kupujemo za ukrašavanje doma izrađene su od ulja i kemikalija koje nisu ekološki prihvatljive i teže se odlažu. Prelaskom na alternativu na bazi vode smanjit ćete ugljični otisak i smanjiti kemikalije u svom domu.
5. Uložite u tehnologiju koja štedi energiju
Ulaganjem u energetski učinkovitu tehnologiju poput žarulja, slavina, tuševa i pametnih brojila, možete smanjiti račune. Također, zaštitite svoj dom od zime popunjavanjem praznina između vrata, prozora i dimnjaka.
6. Prenamijenite namještaj
Namještaj može biti skup i teško ga je zbrinuti. Bilo da je to posljedica selidbe ili preuređenja, na internetskim tržnicama možete pronaći polovni namještaj u dobrom stanju. Još je bolje, ako smatrate da je kreativna prenamjena odličan način da udahnete život starom namještaju koji bi inače bio bačen.
Više prijedloga i savjeta za održivije i "zelenije" življenje potražite na internetskoj stranici Odrzivahrvatska.hr koju su prije tri godine pokrenuli Adria Media Zagreb i National Geographic Hrvatska s ciljem da "mislimo globalno, a djelujemo lokalno".