Na najpoznatijoj internetskoj tražilici, od ožujka 2020. povećao se opseg pretraživanja vezan za ekološki održiva putovanja i smještajne objekte; pojam 'zeleni hotel', prema Google Trendsu se čak učetverostručio. Pandemija je sasvim sigurno utjecala na interes za održiva putovanja, stoga je Google odlučio svojim korisnicima ponuditi značajku čiji je cilj olakšati potrošačima prepoznavanje održivih smještaja.
Tako se već tijekom pretraživanja hotela na Googleu mogu vidjeti informacije o njihovim aktivnostima, odnosno, ukoliko je riječ o održivom hotelu, pored njihova naziva sada stoji ikona zelenog lista i natpis Eco-certified. Popis onoga što hoteli rade u kontekstu održivosti – od napora za smanjenje otpada i materijala iz održivih izvora do energetske učinkovitosti i mjera očuvanja vode, korisnici mogu saznati klikom na ikonu About, gdje će dobiti detaljne podatke. Primjerice, možete vidjeti nudi li objekt vegetarijanske obroke, koristi li stiropor ili plastične slamke za jednokratnu uporabu, kakvu hotelsku kozmetiku nudi...
Nova oznaka ne dobiva se olako jer se oslanja na 29 programa certificiranja kako bi uspostavili vjerodostojnost smještaja. Smještajni objekt mora imati niz mjera održivosti koje su pregledali stručnjaci iz raznih neovisnih organizacija, poput Green Keya ili EarthChecka.
"Radili smo u bliskoj suradnji s hotelima kako bismo saznali više o tome kako pristupaju održivosti i kako najbolje predstaviti te različite pristupe u našem proizvodu", objasnio je Richard Holden, Googleov potpredsjednik turističkih proizvoda.
Google ne staje tu već u suradnji s neprofitnom organizacijom Travalystom, koja se zalaže za održiva putovanja, razvija metodu za izračunavanje emisije ugljika iz zračnog prometa.
"Ovaj besplatni, otvoreni model utjecaja pružit će industrijski okvir za procjenu emisija za određeni let i podijeliti te informacije s potencijalnim putnicima", objasnio je Richard Holden.