Učini to!
Po mojem mišljenju, jedan od najboljih slogana svih vremena, onaj je tvrtke Nike: “Učini to!“ (Just do it!)
Istina je da su pomoću njega, od puštanja u javnost prije dvadeset godina, zaradili milijune dolara, ali to nije razlog zašto mi se sviđa.
Logično je da Nike povezujemo sa sportom i vježbanjem, pa je lako na prvi pogled pomisliti da nam “Učini to!“ poručuje da ne budemo lijeni. Da skupimo snagu, duboko u sebi pronađemo moć koje nismo bili svjesni i natjeramo se napraviti nešto do kraja, bez obzira na sve izazove s kojima se suočimo.
Što nas sprečava da poduzmemo prvi korak?
Sve to stoji. Ali, prije nego što krenete u nešto, bilo da trčite maraton ili pokrećete vlastiti obrt, morate imati nešto drugo.
Ono što “Učini to!“ zapravo traži od nas jest hrabrost.
Što sprečava osobu kojoj je liječnik rekao da mora vježbati, da nakon mnogo godina obuje tenisice za trčanje? Nije lijenost ili manjak volje, već strah. Hoću li izgledati kao budala? Hoću li nešto pogrešno napraviti? Hoću li ostati bez zraka nakon dva metra? Hoće li mi se ljudi smijati?
Ono što se događa u ovoj situaciji, može se preslikati na gotovo svaku situaciju u životu. Naši nas strahovi – u najvećoj mjeri – sprečavaju da poduzmemo prvi korak.
A odgovor na sve naše sumnje vrlo je jednostavan.
“Ali nisam dovoljno dobra!” Učini to.
“Ali trenutno nemam novaca!” Učini to.
“Ali nisam spremna!” Učini to.
“Ali ne znam kako!” Učini to.
”Ali što ako ne uspijem?” Učini to.
Prošlost nije važna
Drugim riječima, zaboravite prošlost. Nije važno što ste do sad učinili ili niste učinili. Zaboravite na sve razloge iz kojih ne možete i sve ljude koji vas u to uvjeravaju. Zaboravite na strah. Nemojte pokušavati sve riješiti. Ignorirajte sve razloge koji vas koče i jednostavno krenite. Poduzmite nešto da dobijete to o čemu maštate. Da odlučno zakoračite u smjeru svojih snova. Da dospijete tamo gdje želite biti.
Sve se to nalazi u maloj frazi od tri riječi koja krasi majice, plakate, kape, vrećice i kutije gdje god pogledate, i urezana je u pamćenje bezbroj ljudi na ovom svijetu.
Nevjerojatno i prekrasno, zar ne?
Nike je tim sloganom želio unaprijediti posao, ali ja mislim da su učinili nešto mnogo značajnije. Taj mali glas, s jednostavnim i nevjerojatno snažnim odgovorom na bilo kakvu sumnju, oklijevanje ili otpor, usadili su u bezbroj glava.
Tko zna koliko je tvrtki, umova i života promijenila ova mala fraza?