Najbolji prijatelj među kolegama
Ljudi iz zajedničke mreže poznanstava jedni drugima međusobno pomažu dijeljenjem kontakata i ukazivanjem na poslovne ili kupoprodajne prilike. Prijateljstva na poslu vrlo su korisna, zahvalna i česta. Ankete pokazuju da 30 posto zaposlenih ljudi ima najboljeg prijatelja među kolegama. Upravo su oni koji imaju takve prijatelje na radnome mjestu najzadovoljniji svojim poslom i najmotiviraniji za rad.
Stvarajte prijateljstva u uredu, ali pripremite se na nadmetanje, promjene na hijerarhijskoj ljestvici – i poneku izdaju. Problem može nastati ako jedan prijatelj krši propise da bi pogodovao drugome, možda u nadi da će mu ovaj vratiti uslugu. Drugi mogući kamen smutnje jest suparništvo na radnome mjestu. Okolnosti ponekad tjeraju prijatelje da se bore za isto promaknuće ili naklonost istog šefa. Ili, pak, jedan napreduje i izazove zavist onoga koji je ostao ispod njega na hijerarhijskoj ljestvici.
Pripremite se na nadmetanje ili probleme
I prevelika očekivanja od prijateljeve profesionalne pomoći mogu prouzročiti neprilike. Što ako vam on ne može odobriti povoljan kredit, srediti upis vašeg djeteta na fakultet ili vam naći kupca za auto? Neuspjeh u pružanju usluge ne smije biti uzrok prekida prijateljstva, ako se prijatelj svojski potrudio u okviru svojih mogućnosti.
Kako optimalno uklopiti posao u prijateljstvo?
„Dijelite što više podataka, kontakata i usluga. I sve to činite u što više različitih prijateljskih okruženja“, poručuje marketinški guru Keith Ferrazzi u svom napisu u Huffington Postu. Povezujte ljude koji bi mogli imati obostranu korist od kontakta. Oni će to upamtiti pa ćete poslije imati veće izglede da od njih dobijete protuuslugu, ako vam zatreba. Stoga, obavijestite znance i kolege da je vaš prijatelj otvorio frizerski salon, oglašavajte na svom profilu stan koji prodaje, pronađite nekoga tko će se brinuti za njegove mačke dok je na putu, spojite ga s poslodavcem koji traži programera za računalne igre.