Prijedlozi za neutraliziranje
Svatko od nas ima barem jedno iskustvo kad mu je posao otežavao, a možda i ogadio, "težak" suradnik: arogantan, negativno nastrojen, nefleksibilnog razmišljanja, sklon spletkama i podmetanjima… Budući da su iznimno rijetki poslovi u kojima se ne dolazi u doticaj s drugim ljudima, a kolege uglavnom ne možemo birati, moramo naučiti nositi se s teškim osobama kako nam situacija na poslu ne bi postala nepodnošljiva te stalan izvor stresa i tjeskobe.
Uostalom, zašto bismo dopustili da zbog nekoga s grčem u želucu počnemo dolaziti na posao koji inače volimo i na kojem provodimo najveći dio svog vremena. Usto, težak suradnik jedna je od stvari koje najviše umanjuju produktivnost, ističe internetski poduzetnik Dennis Heikkinen, te daje nekoliko prijedloga za njegovo neutraliziranje.
Slušajte i ni pod koju cijenu ne reagirajte – možda problem uopće nema veze s vama, stoga najprije morate poslušati što ta osoba pokušava reći. Međutim, ako to nije slučaj, izbjegavajte bilo kakvu reakciju jer upravo nju želi izazvati. Nemojte smetnuti s uma da se ta osoba možda iskaljuje na vama zbog vlastitog stresa, dosade ili bilo kojeg drugog osobnog razloga – koji nema veze s vama iako ste se našli na meti. Takvi ljudi obično imaju naviku loše se ponašati prema svima oko sebe. Ipak, morate biti spremni za slučaj da je kolega baš vas uzeo na zub.
Ostanite mirni i sabrani – razbjesnite li se, stvari će samo eskalirati. Zato morate ostati mirni, što će vam pomoći i da razmišljate racionalno i u svakom trenutku budete svjesni situacije na poslu. Morate znati da je zahvaljujući dugogodišnjoj "praksi" ta osoba već veteran u takvim "igricama" i da ste u usporedbi s njom čisti amater.
Pažljivo birajte riječi – u razgovoru upotrebljavajte pristojne neutralne fraze, za koje se ta osoba neće moći uhvatiti i postaviti "na stražnje". Dobar su izbor neutralni izrazi poput "biste li, molim vas…" ili "čini se da smo u pat-poziciji" itsl.
Postavite se, ali izbjegavajte odmjeravanje snaga – vaše je pravo da se zauzmete za sebe i to svakako morate učiniti, ali se pritom nemojte dati uvući u sukob i odmjeravanje snaga. Ponavljamo, riječ je o iskusnim "igračima" koji će vam znati postaviti klopku i uvući vas u poziciju u kojoj ćete se željeti braniti. Oduprite se tome jer katkad pobjeđujete upravo tako da se udaljite iz situacije.
Poznajte sami sebe – važno je da znate i vlastite "okidače", stvari vezane uz tu osobu koje su vam iritantne. Naravno da vam se svaka osoba ne mora svidjeti niti se morate s njom složiti, a jednako tako i vi nećete svima biti simpatični. Bitno je da budete svjesni vlastitoga gledišta i očekivanja.
Ako se s "teškim" suradnikom na poslu morate redovito susretati, važno je i da zaštitite vlastito samopoštovanje te budete svjesni svojih kvaliteta i vrijednosti. Takvi ljudi često barataju pretjeranim, nelogičnim ili iracionalnim "činjenicama" o drugima, no kako ih nije briga što je istina, nema se smisla pokušavati braniti od njihovih tvrdnji.
U takvoj je situaciji važno da dobro znate tko ste i što ste jer samo to ima težinu. Isto tako, budite svjesni kakva je ta osoba, zahvaljujući čemu bi vam trebalo biti lakše ignorirati njezine besmislice. A možda se desi čudo pa svojim primjerom strpljivosti, razumijevanja, tolerancije i poštovanja utječete na nju da se nauči zdravijem i boljem tretiranju drugih ljudi.