BOLJE JE SPRIJEČITI NEGO LIJEČITI: Stres na poslu ponekad je neizbježan, evo kako se nositi s njim

Saznajte kako možete svoje poslovno okruženje učiniti ugodnijim za rad

Pexels

Osim financijskih razloga, rad je važan za naše samopouzdanje i doprinosi našem društvenom identitetu. Ipak, često nam upravo posao stvara najveći stres. Golema količina stresa kroz duži vremenski period dovodi osobu do sagorijevanja stoga je nužno svakodnevno obraćati pažnju na svoje raspoloženje, odrediti prioritete, dopustiti si odmor i odmak od posla, te na radnom mjestu prakticirati rituale koji vas smiruju. Donosimo savjete koje je podijelila ADAA o tome kako možete svoje poslovno okruženje učiniti ugodnijim za rad i smanjiti stres. U ovom slučaju vrijedi dobra poznata rečenica: bolje je spriječiti nego liječiti!

Povjeravajte se kolegi od povjerenja. Saznanje da netko prihvaća vaše stanje može biti utješno i može smanjiti tjeskobu zbog stresa ili čak napadaja panike na poslu. 

Educirajte se. Naučite prepoznati simptome stresa i anksioznosti te kako se nositi s njima ako ih osjetite na poslu.

Vježbajte upravljanje vremenom. Napravite popise obaveza i odredite prioritete. Planirajte dovoljno vremena za dovršetak svakog zadatka ili projekta. 

Planirajte i pripremite se. Započnite s velikim projektima što je prije moguće. Predvidite probleme i radite na njihovom sprječavanju.

Budite realni. Nemojte se previše obvezati ili nuditi preuzimanje projekata ako realno nemate dovoljno vremena.

Pitajte za pomoć. Ako se osjećate preopterećeno, zamolite kolegu za pomoć. Kasnije možete uzvratiti uslugu. 

Komunicirajte. Govorite smireno i diplomatski ako imate previše toga za riješiti. Vaš nadređeni možda neće shvatiti da ste preopterećeni. 

Ostanite organiziranima. Spremanje i čišćenje vašeg stola i radne površine računala mogu biti nisko rangirani na vašoj listi prioriteta, ali mogu vam dugoročno uštedjeti vrijeme i stvoriti ugodniju radnu atmosferu. 

Izbjegavajte toksične suradnike. Pokušajte ignorirati negativnost i ogovaranje na svom radnom mjestu.

Pravite pauze. Šetnja oko bloka ili nekoliko minuta dubokog disanja mogu vam pomoći da razbistrite glavu. Isprobajte i jednostavnu mindfulness tehniku 5-4-3-2-1. Zastanite na nekoliko minuta i oko sebe primijetite 5 predmeta koje trenutno možete vidjeti, 4 stvari koje možete čuti, 3 stvari koje možete osjetiti, 2 stvari koje možete namirisati i 1 stvar koju možete okusiti. To će vam smiriti um. 

Postavite granice. Pokušajte ne nositi posao kući sa sobom. Ne provjeravajte svoju poslovnu e-poštu poštu nakon radnog vremena.

Uživajte u uspjehu. Odvojite trenutak da proslavite svoj dobar rad prije nego prijeđete na sljedeći projekt. Zahvalite svima koji su vam pomogli.

Planirajte odmor. Imat ćete se čemu unaprijed veseliti. 

Brinite za svoje zdravlje. Jedite zdravo, spavajte dovoljno, redovito vježbajte i ograničite kofein i alkohol. Pokušajte održati svoje tijelo i um u formi za rješavanje izazovnih situacija.