1. Osoba vam generalno ide na živce (ne podnosite je, diže vam tlak i slično).
2. Vjerujete da u nju ne možete imati povjerenja i kako ne zaslužuje vaše poštovanje.
3. Vaše emocionalne reakcije su pretjerane u odnosu na problem. Odnosno, da je netko drugi na vašemu mjestu, smatrali biste kako pretjeruje.
4. Važnije vam je „pobijediti“ nego doći do obostrano korisnog rješenja.

Ako ste na neke od navedenih pretpostavki odgovorili pozitivno, vjerojatno ste sudionik osobnoga konflikta. Zaustavite se na vrijeme i nastojite ga što je prije moguće pretvoriti u sadržajni. Izbjegavajte naredbe, prijetnje, etiketiranje i procjenjivanje. Ne doživljavajte kritiku kao napad na sebe. Razdvojite problem od osobe. Ne raspravljajte ako je osoba ljuta, umorna, gladna ili loše volje. Postanite svjesni pokretača konflikta.

Ne istresajte se na druge i povećajte razinu tolerancije i razumijevanja. Važno je razumjeti da negativan konflikt ne može opstati bez vaše participacije. Zamislite situaciju u kojoj se netko silno želi s vama posvađati, ali vi ste unaprijed odlučili da se nećete svađati. Može li doista takav konflikt opstati? Odgovor je – ne može! Za konflikt je potrebno dvoje.

Kako ostati miran u konfliktu?

4 načina komunikacije koji produbljuju konflikt

Kako uspješno riješiti konflikt i pritom zadržati dobar odnos s drugom osobom

5 načina rješavanja konflikta: Finese kvalitetne komunikacije