Chris Anderson, vlasnik TED-a i najbolji govornik na svijetu
Otkako je prije više od deset godina preuzeo TED od Richarda Saula Wurmana, njegova utemeljitelja, Chris Anderson otkrio nam je tajnu moćnog javnog nastupa. TED je neprofitna organizacija posvećena razmjeni dragocjenih ideja u prvom redu putem TED govora koji su besplatni i dostupni širokoj publici.
Chris Anderson, vlasnik TED-a, rođen je u zabačenom selu u Pakistanu 1957. godine. Djetinjstvo je provodio u Indiji, Pakistanu i Afganistanu, gdje su njegovi roditelji radili kao liječnici misionari, a u ranom je djetinjstvu pohađao američku školu na Himalaji.
Za njega je Elizabeth Gilbert, autorica bestselera „Jedi, moli, voli“, izjavila: „Nitko na svijetu ne poznaje umijeće i nauk javnog govora bolje od Chrisa Andersona.“
Govor može naelektrizirati prostoriju
Ako se održi kako treba, govor može naelektrizirati prostoriju i promijeniti publiku diljem svijeta. Ako se održi kako treba, govor je mnogo moćniji od svake riječi u pisanom obliku.
„Pokretanje izvrsne ideje, po mom mišljenju, predstavlja najveći utjecaj koji pojedinac može imati“, napisao je autor u knjizi „TED govori“. U knjizi daje smjernice i savjete kako da postanete govornik koji će zapaliti novu vrstu plamena, plamena koji se širi od uma do uma, od ekrana do ekrana: plamen ideja čije je vrijeme došlo.
Otkrivamo vam neke od Chrisovih govorničkih alata
Povežite se, budite otvoreni – Učinite vidljivim ljudsko biće u vama. Da biste ostavili dobar dojam, morate uspostaviti ljudsku vezu s publikom. Pronađite način da izgradite dobru povezanost s publikom da biste ih zainteresirali i privukli njihovu punu pažnju na nekoliko minuta.
Gledajte ljude u oči – Svi dobri govornici pronalaze način da se odmah na početku povežu s publikom – to može biti samouvjeren izlazak na pozornicu, gledanje oko sebe, gledanje u oči dvoje, troje ljudi iz publike.
Indijski umjetnik Raghava K. K. uvijek gleda ljude u oči, baš kao i Pia Mancini, argentinska zagovornica demokracije. Nekoliko sekundi prije nego što počnu govoriti, jednostavno osjećate kako ste uvučeni u priču.
Otkrijte svoju ranjivost – Ranjivost može biti moćno sredstvo u bilo kojoj fazi govora, ali se prema njoj treba odnositi oprezno. Nemojte s drugima dijeliti tajne svoje osobnosti koje još niste ni samima sebi razjasnili. Autentična ranjivost je moćna. Pretjerana otvorenost nije.
Navedite ih na smijeh – Dio evolucijske svrhe smijeha jest stvaranje društvene povezanosti. Humor otklanja glavni otpor prema slušanju govora. Publika koja se smije s vama, brzo će vas vas zavoljeti, a ako vas ljudi vole, ako im se sviđate, bit će mnogo spremniji ozbiljno shvatiti ono što govorite. Pronađite svoju vrstu humora.
Pričajte priču – Priče u trenutku potiču zanimanje, suosjećanje, emocije i privlačnost. One mogu na izvrstan način postaviti kontekst govora i navesti ljude da se zainteresiraju za vašu temu. Osobne priče ili one o ljudima koji su vam bliski, stvaraju najbolju povezanost. Ali budite oprezni kako priče ne bi djelovale hvalisavo ili kao manipuliranje osjećajima.