1. Razlučite što je važno
Ako vam se na popisu ciljeva nalazi baš sve ono što trebate učiniti, vrijeme je za određivanje prioriteta. Zadajte si tri najvažnija cilja dana, sve drugo neka bude na listi B – manje važno.
2. Istaknite ciljeve
Bilo na računalu, zidu ili radnom stolu, popis najvažnijih ciljeva istaknite na vidljivome mjestu.
3. Jedno po jedno
Obavljajte zadatke jedan po jedan jer ste radeći više stvari odjednom u stalnom rascjepu između obavljanja onog što biste trebali i onog što ne biste trebali, tj. između važnog i nevažnog.
4. Otkrijte na što gubite vrijeme
Što najčešće radite tijekom dana? Za nekoga je to pisanje e-mailova, za nekoga telefonski razgovori ili surfanje internetom. Ako niste sigurni što vam oduzima najviše vremena, pratite svoje ponašanje nekoliko dana. Kad shvatite na što najviše gubite vrijeme, lakše ćete se s tim boriti.
5. Promijenite navike
Ako najviše vremena gubite na pisanje i čitanje e-mailova, odlučite to promijeniti. Ako npr. e-mail provjeravate svakih pet minuta, odredite dva-tri termina dnevno kada ćete provjeravati inbox. Ostatak vremena ga isključite.
6. Budite odgovorni
Povjerite bliskim ljudima da se namjeravate promijeniti – tako ćete biti odgovorni prema sebi, ali i prema drugima. S njima podijelite svoje pokušaje i promašaje – odgovornost prema okolini pomoći će vam da ustrajete.
7. Pronađite dobar razlog
Kad biste imali više vremena, što biste željeli raditi? Ako nemate dobar razlog, promjena vam neće dovoljno značiti. Ali ako želite ranije završiti s poslom kako biste više vremena proveli s obitelji, trebate više vremena za tjelovježbu, relaksaciju ili čitanje, ili jednostavno napokon želite realizirati neki veliki projekt, dobar razlog potaknut će vas na promjenu. Imajte ga stalno na umu.
8. Isključite se
Ako najviše vremena gubite na internetu, razmislite o tome da ga isključite barem pola sata dnevno. Isključite i telefon, na uši stavite slušalice s poticajnom glazbom. Prije nego što počnete nešto raditi, pospremite stol kako biste eliminirali sve što bi vam moglo odvratiti pozornost.
9. Ključno vrijeme za rad
Kad imate najviše energije i možete najviše stvari obaviti? Odredite koje je to doba dana pa se pobrinite da barem u to vrijeme sve što vas ometa svedete na minimum. Recite si da u to vrijeme smijete raditi samo ono što ima prioritet.
10. Povremeno se preispitajte
Možete li raditi bolje i brže? To ne znači da neprestano treba mijenjati način rada, ali ponekad radimo stvari na određeni način samo iz navike. Razmislite ima li u procesu vašeg rada koraka koje možete eliminirati ili optimizirati.
11. Promijenite okolinu
Ako nabrojene strategije ne urode plodom, ponekad je dobro promijeniti okolinu. Radite li od kuće, uzmite laptop i otiđite u miran kafić ili knjižnicu. Ako su problem nemogući uvjeti rada u uredu, pitajte poslodavca bi li vam dopustio da dio posla odradite od kuće.
12. Nagradite se
Svaki put kad se oduprete porivu da prekršite nova pravila, nagradite se. To može biti i skupljanje bodova koji vam na kraju donose veći dar ili nešto opuštajuće. Kad završite neki veći projekt, proslavite.
Kako se bolje organizirati
Pitate li se kako neki ljudi uspiju paralelno odraditi posao u uredu, napisati knjigu i još imaju vremena za obitelj i društveni život? I vi to možete, samo se trebate bolje organizirati. Evo savjeta koji će vam u tome pomoći
Još iz kategorije