Većina nas ima ograničen izvor novca, stoga je sklona trošiti ga na "trajne vrijednosti" – podrazumijevajući da su to materijalne stvari. No znanstvena su istraživanja pokazala da je takvo mišljenje pogrešno. "Jedan od neprijatelja sreće je prilagodba", objašnjava dr. Thomas Gilovich, profesor psihologije sa Sveučilišta Cornell.
"Stvari kupujemo da se razveselimo i uspijevamo u tome. Ali samo neko vrijeme. Nove su nam stvari isprva uzbudljive, ali potom se naviknemo na njih." Stoga će nas više usrećiti novac potrošen na doživljaje kao što su putovanja, aktivnosti u prirodi, odlazak na izložbe, učenje i stjecanje novih vještina…
"Naša iskustva čine veći dio nas nego materijalna dobra koja posjedujemo", objašnjava dr. Gilovich. "Doista vam se mogu sviđati vaše materijalne stvari. Čak možete misliti kako je dio vašeg identiteta povezan s njima, no one ipak ostaju odvojene od vas. Za razliku od toga, vaša su iskustva uistinu dio vas. Mi smo ukupan zbroj svojih iskustava."
Još jedan razlog zašto nas iskustva više usrećuju jest taj da nas zajednička iskustva više povezuju s drugim ljudima nego potrošnja. Veća je vjerojatnost da ćete se osjećati povezani s nekim s kim ste, primjerice, bili na putovanju ili s nekim tko je posjetio isto mjesto (izložbu, koncert) nego s nekim tko je kupio istu stvar kao i vi. Osim toga, putovanja će vam godinama poslije osiguravati teme za razgovor (dok za to vrijeme kupljena stvar može postati zastarjela i zaboravljena).