1. Svjetlo

Generalno pravilo glasi da je najbolje svjetlo za snimanje ono jutarnje, jer je toplih žutih nijansi, te ono u kasno poslijepodne ili u sumrak zbog njegovih toplih crvenih boja, međutim, Mare Milin kaže da prilikom fotografiranja prirode nema pravila jer je ona uvijek fotogenična. 

2. Kadar

Kako odabrati poseban kadar? Nema jednostavnog odgovora. Mare Milin savjetuje da izađete na teren i iskušavate, jer u odabiru kadra najveću ulogu igraju talent, ali i iskustvo. „U prirodi postoji toliko oblika, igara: svjetlo-tamno, mokro-suho, sunčano-oblačno, blizu-daleko, oblo-oštro, prigušeno-vibrantno, te je nemoguće generalizirati što je dobar kadar. Svatko ima svoju viziju – nekoga zanima list kad ugleda stablo, nekoga deblo i godovi, nekoga grane, a drugog, pak, cjelina. Kadar je ono što vas privuče“, kaže fotografkinja.

3. Oprema

Koji god aparat odabrali, dobro upoznajte njegove funkcije i način rada te sa sobom nosite dodatnu bateriju, film ili memorijsku karticu. Imate li aparat s izmjenjivim objektivima, iskušajte ih sve na jednom kadru. „Nije svaki objektiv za sve“, kaže naša sugovornica, „ljudi koji vole stvari promatrati iz velike blizine, koriste makroobjektiv, oni koji vole sabijanje perspektive u što užu sliku, miran i geometrijski snimak, uzimaju teleobjektiv, a oni koji preferiraju dramatiku neba i dinamične perspektive uzimaju širokokutni.“ Uz objektiv, snimate li u uvjetima nedovoljne količine svjetla ili nemate baš sigurnu ruku, koristite stativ. Poslužit će i ako želite snimiti scene vode (slapove, rijeke) koje izgledaju kao dim. 

4. Iluzija dubine

Iako je fotografija dvodimenzionalni prikaz trodimenzionalne stvarnosti, tu treću dimenziju možete stvoriti iluzijom dubine. To se postiže upotrebom tzv. crta vodilja, nekog linearnog elementa, poput ceste ili ograde, položaja ruke ili niza oblaka. Taj element najčešće započinje u jednom kutu i proteže se preko cijelog kadra prema suprotnom kutu, vodeći do glavnog motiva slike ili prolazeći pokraj njega. Možete ga smjestiti slijeva nadesno ili obrnuto, te odozdo prema gore, isprobavajući različite kutove snimanja. Ovaj se 3D trik može postići i uvođenjem elemenata u prednjem planu koji služe „uvodu“ u sliku, primjerice, palma u prvom planu, a iza nje se prostire plaža i glavni motiv snimanja. Element iz prvog plana mora se uklopiti u smisao ili priču fotografije, a pritom pripazite da ga ne izjednačite s glavnim motivom ili da ga ne zasjenite.

5. Kompozicija

Kad gledate kroz objektiv, nemojte se fokusirati samo na glavni motiv, na slici ja važan cijeli kadar. Obratite pozornost odvlači li vam nešto previše pažnju, je li nešto suvišno... Ovisno o odgovorima, promijenite kut snimanja ili zamijenite objektiv. Slike u kojima je motiv u samom središtu doživljavaju se kao dosadne, jer osim glavnog motiva ništa drugo ne privlači pažnju. Zato, slijedite pravilo trećina – glavni motiv smjestite u lijevu ili desnu trećinu kadra, čime će fotografija dobiti na dinamičnosti i zanimljivosti.