Mi učimo kroz interakciju, stoga neki ljudi žele biti ljubazni ili su imali roditelje kojima je to bio prioritet. No, nikad nije kasno naučiti biti ljubazan i gotovo svatko bi mogao dodati nešto novo svom životu u tom smislu. Ako vas nitko nije učio važnosti ljubaznosti, možda vam ona nedostaje u nekim društvenim situacijama.

Dobrota - ideal ljudskosti

Ovaj popis 10 navika ljubaznih ljudi pomoći će vam da vidite koje su to vrijednosti ljubaznosti u vašem svakodnevnom životu.

Pamte imena
Kao što je Dale Carnegie rekao: “Svakoj osobi je njeno ime najslađi i najvažniji zvuk na svakom jeziku." Neki ljudi će reći da "ne pamte imena, samo lica", ali u to se može uložiti malo truda. Davanje važnosti nečijem imenu pokazuje da poštujete osobu i važna vam je.

Ne žale se
Lijepo je ostati pozitivan prema svakome. Ljubazna osoba poštuje tuđe vrijeme i nastoji pomoći drugima da se osjećaju dobro i ugodno koliko god je moguće. Ljubazna osoba zna reći "molim" i posebno "hvala". Ima stav zahvalnosti prema gotovo svakom aspektu svog života.

Dobri su slušatelji
Ljubazna osoba obraća pažnju na ono što se govori, kao i na potencijalna pravila u nekoj situaciji. Naučili su važnu vještinu aktivnog slušanja. Ljubazna osoba čeka na svoj red da nešto kaže i ima naviku koncentriranja na sugovornika, razumije što on govori, odgovara na to i pamti što joj je rečeno. Uz pozitivne neverbalne znakove kao što su gledanje u oči i kimanje glavom, potiče nastavak razgovora.

Često se smiješe
Jedan osmijeh može nekome uljepšati čitav dan. Kada nekoga pozdravljaju, upute mu osmijeh, da se osoba osjeti dobrodošlom. Osmijeh ohrabruje ljude da uzvrate osmijehom jer aktivira zrcalne neurone, što ih potom čini sretnijima.

Razmisle prije nego što kažu
Kada je jednom nešto izrečeno, to se ne može povući. Ljubazni ljudi to znaju i razmisle prije nego što nešto kažu. To može pomoći da se izbjegnu mnoge prepirke, problemi u odnosima i povrijeđenost. Nastoje ne griješiti s riječima i uvijek napraviti pauzu prije nego što pošalju e-mail, poruku ili nešto kažu.

Izbjegavaju ogovaranje
Ljubazna osoba zna da ogovaranje nikome ne koristi, a također ga izbjegavaju i slušati. To se odnosi na sve od nečijeg privatnog života pa do članaka u časopisima. Zreli ljudi izbjegavaju ogovaranje jer se zbog njega čine jadnima. To je i iritantna navika, te vrlo štetna.

Loša droga zvana ogovaranje

Druge smatraju ravnima sebi
Od vozača taksija do direktora firme, ljubazna osoba se prema svima odnosi s poštovanjem. Ona vidi vrijednost u svakome, ne zbog toga kako izgleda ili koliko zarađuje, već zbog činjenice da je ljudsko biće. Ljubazna osoba naglašava da su ljudi jednaki i prema svima se treba odnositi s poštovanjem.

Poštuju granice
Ljubazna osoba pazi da ne stane na nečije prste i poštuje svačiji privatni prostor. Zna se ispričati. Također poštuje nefizičke granice.

Poštuju tuđa uvjerenja
Ona razumije da svatko ima svoja uvjerenja i suzdržava se od nametanja vlastitih. Ljubazna osoba se usredotočuje na sličnosti, umjesto na razlike, i stvaranje mira. Odabire napustiti konfliktnu situaciju.

Ne obraćaju pažnju na dramu
Ljubazna osoba ne usmjerava svoju pažnju na sukob i drama. Dovoljno je zrela da ih izbjegne jer zna da su besmisleni.


Izvor: www.inspiretochange.org