Prednosti i nedostaci rada od kuće

Budući da je epidemija COVID-19 proglašena pandemijom, mnoge tvrtke potiču zaposlenike da rade od kuće. Rad na daljinu ima svoje prednosti: ne trošite vrijeme putujući na posao, možete dulje odspavati ili uživati u jutarnjoj šetnji. Također, možete izbjeći buku i užurbanost koje su često svojstvene uredima. No, tu je i niz izazova.

Nije uvijek lako postaviti granice i održati ravnotežu između posla i privatnog života, kad se oba odvijaju u istom prostoru. Pojavljuju se i drugi izazovi. U nedostatku kontakta licem u lice s kolegama i pauze za kavu, možete se osjećati usamljeno i izolirano.

Pored čestih šetnji do frižidera u pidžami, pričljivih članova obitelji ili neodoljivog "poziva" kauča na poslijepodnevno drijemanje, može biti prilično izazovno ostati u radnom raspoloženju. Sljedeći savjeti vam mogu pomoći u tome:

1. Odredite radno vrijeme

Prvo što trebate učiniti je definirati kad radite, a kad ne i pokušati se držati svog rasporeda. Tako ćete ostati usredotočeni na svoje zadatke i znati kad se trebate opustiti. Ako vam je radno vrijeme fleksibilno, važno je da bude dobro izbalansiran omjer između rada i odmora. Ako ste, primjerice radili do 2 sata u noći, sljedeće jutro se trebate dobro naspavati. Možete zapisivati svoje radne sate tako da znate koliko ste vremena uložili u pojedini zadatak.

2. Odredite mjesto za rad

Ideja o ostajanju u krevetu s laptopom je vrlo primamljiva ali ne baš najbolja. Neka vaš krevet bude mjesto za opuštanje i odmor a za rad si pripremite poseban prostor. To može biti potpuno opremljeni radni stol ili običan, kuhinjski. Samo postavite jasne granice između radnog i osobnog prostora. Na primjer, kad sjedite za radnim stolom, ispred ekrana i tipkovnice vi ste u radnom režimu i ništa vas ne smije odvratiti od toga, a kad sjedite na kauču s laptopom u krilu, tada ste u "zoni" slobodnog vremena.

3. Pripremite tehnologiju

Provjerite imate li sve što vam je potrebno za rad: brzi internet, VPN za pristup internim resursima tvrtke, ispravne slušalice i web kameru. Možda ćete morati sudjelovati u videopozivima, tako da je bolje testirati sve unaprijed. Unatoč tome, budite spremni za brzo prebacivanje između različitih komunikacijskih i video konferencijskih platformi. To će pomoći vašem timu da se usredotoči na stvarnu raspravu, a ne na rješavanje tehničkih problema.

4. Obavite jutarnji ritual za početak radnog dana

Kad radite u uredu, stvari su jednostavne. Izađete iz kuće, putujete na posao, uđete u zgradu, uključite računalo i spremni ste za posao. Kod rada na daljinu stvar je malo složenija. Kako znate da je vaš radni dan započeo? Važno je slijediti rutinu koja vas uvodi u radno raspoloženje. Možete se istuširati, popiti kavu i odjenuti se onako kako to činite prije odlaska u ured. Ili možete započeti dan vježbanjem ili kratkom šetnjom, a zatim krenuti s radom.

5. Postavite pravila za ukućane

Neki misle da rad od kuće znači da zapravo ne radite. Članovi vaše obitelji mogu očekivati da ste, ako ste kod kuće, uvijek u mogućnosti otići u trgovinu, obaviti neke kućanske poslove ili razgovarati s njima u bilo kojem trenutku. Obavijestite ih o vašem radnom vremenu i zamolite da vas pritom ne ometaju. Recite im da ćete provesti neko vrijeme zajedno nakon što završite s poslom ili kad se odmorite.

6. Uzmite pauzu

Ako ste navikli pješačiti ili voziti bicikl do tvrtke u kojoj radite, brzo ćete osjetiti kako vam posao od kuće to uskraćuje jer samo sjedite u istoj sobi i buljite u ekran, uz povremene šetnje do hladnjaka i natrag. Ne zaboravite si odrediti kratke pauze i malo promijeniti okoliš. Izvedite psa u šetnju, popijte kavu na terasi ili napravite žustru vježbu u dnevnoj sobi.

7. Komunicirajte i ostanite povezani s drugima

U uredima se mnogo komunikacije odvija usmeno. Uvijek možete doći do stola svog suradnika na kratko čavrljanje ili razmjenu ideja o novom projektu dok pripremate kavu. Kad radite od kuće, to bi vam moglo nedostajati. Stoga, ostanite u kontaktu s kolegama. Obavijestite ih na čemu trenutno radite. Zatražite povratnu informaciju i pružite je drugima. Odvojite nešto vremena za čavrljanje o zajedničkim interesima, pošalice i smijeh.

8. Napravite tjedni plan

Petkom odvojite nešto vremena za planiranje sljedećeg radnog tjedna i zabilježite najvažnije zadatke koje trebate obaviti. To će vam uštedjeti puno vremena u ponedjeljak ujutro. Umjesto da se pokušate sjetiti što ste namjeravali, odmah ćete moći započeti s prioritetnim zadacima.

Kako uspostaviti balans između posla i privatnog života

9. Ne zaboravite prestati raditi

Što? Da! Postavljanje granica i održavanje ravnoteže između posla i slobodnog vremena je najvažnija stvar u radu kod kuće. Ostali ste organizirani i fokusirani tijekom dana, odlično, a sad je vrijeme da završite s radnim vremenom. Možete osmisliti ritual koji označava kraj radnog dijela dana. Primjerice, isključite aplikacije s kojima radite, izađite u šetnju ili jednostavno počnite igrati svoju omiljenu video igru.


Izvor: www.readdle.com