50 posto vremena pred televizorom djeca provode bez prisustva odrasle osobe. U prisustvu roditelja televiziju uglavnom gledaju djeca mlađa od 12 godina, a ona starija najčešće sama donose odluku o tome što će gledati i češće gledaju televiziju sama, u svojoj sobi. Velika većina roditelja kao kriterij za odluku smije li dijete gledati određene emisije navodi primjerenost sadržaja dobi djeteta, a oznake o dobnoj primjerenosti sadržaja pri odlučivanju koristi 63% roditelja.

Prema procjeni roditelja, 70% djece najviše voli gledati crtane filmove, a u upola manjem postotku emisije za djecu (36%). Slijede glazbene emisije (31%), igrani filmovi (28%), dokumentarne emisije (25%) i sport (24%). Sapunice najviše voli gledati 15%, reality emisije 14%, a reklame 12% djece.

„Djeca u prosjeku gledaju televiziju tri sata dnevno, što značajno utječe na njihov razvoj. Hoće li taj utjecaj biti pozitivan ili negativan, u velikoj mjeri ovisi o nama. Djeca nisu samo pasivni promatrači, već i aktivni korisnici medija i zbog toga je iznimno važno što i kako gledaju na ekranima“, izjavila je predstojnica Ureda UNICEF-a Valentina Otmačić.

Agencija za elektroničke medije i UNICEF inicirat će donošenje novog pravilnika kojim će se urednicima u elektroničkim medijima sugerirati što kvalitetniji sadržaji za djecu, ali i roditelje upućivati u to što djeci „paliti“ na ekranima. U planu je i javna kampanja usmjerena prema roditeljima te stručna edukacija za urednike u elektroničkim medijima.