Katalozi s dječjim igračkama promiču stereotipe, pokazali su rezultati novog istraživanja Igračke i raznolikost koje je provela organizacija Confederation of Family Organisations in the European Union. Istraživanje provedeno u devet europskih država, uključujući i Hrvatsku, analiziralo je više od tri tisuće fotografija u 32 kataloga s igračkama. Rezultati su pokazali da su u oko 37 posto kataloga posebno bile označene rubrike za dječake i za djevojčice.

Osim takve formalne podjele, uočena je češća pojava označavanja bojom koja je također jasno razdjeljivala rubrike prema spolu. U kategoriji igračaka za igranje uloga i maskiranje u rubrikama za dječake bili prikazivani superjunaci, likovi iz TV emisija i crtanih filmova, ali i likovi različitih profesija, poput liječnika, vatrogasaca, policajaca i mehaničara.

U rubrikama za djevojčice prikazivani su likovi iz TV emisija i crtanih filmova, no profesije su vrlo malo zastupljene, a vrlo su zastupljeni likovi princeza. Od drugih igračaka, dječacima su većinski namijenjene videoigre, dronovi, autići te igračke za ratovanje i oružje, dok su djevojčicama većinski bile namijenjene igračke za brigu o drugima i proizvodi za uljepšavanje.

Iako može biti teško utjecati na oglašivačku industriju, svaki se roditelj treba truditi da se umanje stereotipi koji utječu na djetetovo ponašanje, interese i odluke koje će donositi poslije u životu. Organizacija koja je provela istraživanje savjetuje da dopustite djeci da sama odluče čime se žele igrati, da ih ne usmjeravate u stereotipne profesije i životne odabire te da ne promičete rodno utemeljeno nasilno ponašanje i njegovo prikazivanje.

Hrvatska Udruga roditelja Korak po korak, zahvaljujući kojoj je provedeno istraživanje u Hrvatskoj, također poziva građane da im se pridruže u podizanju svijesti o učincima oglašavanja igračaka. To možete učiniti slanjem fotografija koje produbljuju ili umanjuju stereotipe organizaciji COFACE ili njihovom objavom na Facebook stranici s oznakom #ToysAndDiversity.