Uvijek prvi

Englezi imaju svoj "čaj u pet", Japanci čajni ritual s višom svrhom - pružanja mira i ugode sebi i drugima. Mi čaj obično pijemo zimi ili kad smo prehlađeni, ali postoji netko tko se brine da to ne bude tako, da i naša kultura pijenja čaja postane bogatija, a ljubav prema mirisnoj vrećici veća. Za razliku od ostalih napitaka, čaj nam može biti društvo u svako doba dana i pratnja za svaki osjećaj. Može pružiti zagrljaj i utjehu, a kad ga pijemo s dragim ljudima, veselje i razbibrigu.

Franck je naš najveći proizvođač čaja i predvodnik u inovacijama. Prvi je započeo proizvodnju čaja u filtar-vrećicama 1968. godine, a 1991. bio je prva tvornica u Hrvatskoj koja je proizvela voćni čaj u filtar-vrećici. Od samih početaka u Francku se oslanjaju na inovacije i praćenje svjetskih trendova, što su učinili i u svom zadnjem investicijskom ciklusu. Franck je tada uložio ukupno 40 milijuna kuna, od kojih je 20 milijuna uloženo u potpunu rekonstrukciju pogona čaja na zagrebačkoj lokaciji. Pogon je s radom krenuo krajem 2015. godine, a s investicijom je napravljen tehnološki iskorak u proizvodnji čajeva.

Povijest jedne vizije

1968. Prva proizvodnja čajeva u filtar-vrećicama

1991. Započela proizvodnja prvih voćnih čajeva u Hrvatskoj: borovnica, marelica i tropic

2015. Lansiranje Franck Superiore Tea premium linije čajeva namijenjene HoReCa kanalu

2015. U potpunosti rekonstruiran pogon čajeva u Zagrebu koji je postao jedan od najmodernijih u ovome dijelu Europe. Maksimalna energetska učinkovitost cjelokupnog pogona postignuta je uvođenjem naprednih tehnoloških rješenja i strojevima poput robota za kartoniranje čajeva po principu „shelf-ready“. Tako su dodatno povećani proizvodni kapaciteti, kompleksnost i proizvodna izvrsnost.

2017. Franck postaje punopravni član europskog udruženja čajeva i biljnih THIE - Teaand Herbal Infusions Europe sa sjedištem u Hamburgu. Franck se ovime pridružuje vodećim europskim proizvođačima čajeva i biljnih infuzija s kojima će aktivno raditi na definiranju i uspostavi jedinstvene EU politike vezano uz kategoriju čaja. Ovo strukovno udruženje djeluje kao svojevrsni „hub“ za razmjenu znanja i iskustava iz proizvodnje i osiguravanja kvalitete te služi i kao izvor relevantnih istraživanja i podataka o globalnim trendovima i očekivanjima potrošača koji su nam ključni za inovacije i daljnji razvoj kategorije čaja na hrvatskom tržištu.   

Riječ je o strukovnom udruženju koje na europskoj razini zastupa interese proizvođača i trgovaca čaja (Camellia sinensis), kao i biljnih čajeva tj. infuzija. THIE svojim članovima pruža podršku kroz različite segmente djelovanja uz pristup vrijednim materijalima - od relevantnih istraživanja i podataka koji su korisni u daljnjem razvoju poslovanja, stručnim saznanjima te trendovima važnim za inovacije i razvoj novih proizvoda.

Uz podršku u definiranju zakonodavnog okvira, posebice vezano uz Zakon o hrani, THIE djeluje i u području osiguravanja kvalitete i sigurnosti hrane, edukaciji u području od interesa, nutricionizma kao i razvoja što bolje suradnje sa zemljama uzgajivačima čaja. 

2017. Franck je predstavio liniju čajeva u rinfuzi „Priroda bira“ s pet okusa - Kamilica, Šipak, Sljez, Kopriva i Matičnjak. Svaki čaj sastoji se od cjelovitih plodova, cvjetova i listova, što će zasigurno zadovoljiti afinitete svih istinskih znalaca i ljubitelja čaja koji uživaju u ritualima pripreme, a rinfuzna pakiranja omogućuju doziranje po želji, odnosno prilagodbu jačine okusa napitka.

2017. U skladu s globalnim trendovima, redizajnirana ambalaža čajeva u svrhu edukacije potrošača. Tako se već dobro poznatih 30 okusa biljnih, voćnih, zelenih i crnih Franck čajeva predstavljaju u redizajniranom pakiranju koje vizualnim elementima vjerno dočaravaju svu raznolikost i bogatstvo ponude i kvalitete sirovina.

Na novom redizajniranom izdanju potrošačima je osiguran i kompas s informacijama o svojstvima čaja, kao i dodatnim zanimljivostima o čaju, njegovoj obradi i pripremi. Samo najkvalitetniji sastojci te isključivo sigurna i ekološka proizvodnja i pakiranje već su dobro poznata konstanta u Franckovoj proizvodnji, a uz pomoć kompasa s informacijama potrošači će saznati i neke zanimljivosti poput informacije o tome da je, primjerice, potrebno šest kilograma svježeg cvijeta kamilice za jedan kilogram suhog cvijeta ove plemenite biljke. 

Franckovi čajevi visokokvalitetan su proizvod koji si svatko može priuštiti. Bogat asortiman s više od 30 okusa dijeli se u tri segmenta: biljni, pravi i voćni čajevi. Priuštite si taj fini topli napitak, oduvijek simbol zdravlja, mira i smislenijeg života.