Ženski mozak je kao klupko žice, a muški kao niz nepovezanih ladica

Iako su partnerski odnosi istraživani, analizirani i opjevani kroz povijest civilizacija, i dalje su jednako intrigantni i zagonetni. Jedni o drugima teoretski znamo sve. Svjedoci smo brojnih ljubavnih scenarija koje u praksi, nemoćni pred iracionalnim „ja“, iznova ponavljamo. Izgleda kao da znamo sve, a ne znamo ništa.

Unatoč drugačijim „tvorničkim postavkama“ spolova, koje vode do različitih pogleda na ljubav i partnerstvo, svi na neki način želimo pripadati. To potvrđuje i Sensino istraživanje o emocijama i tradicionalnim partnerskim odnosima, čime smo pokušali dati uvid u drugačije interpretacije emocija i ponašanja koja iz njih proizlaze.

Već i samo razmišljanje o emocijama asocira nas na različite stvari. Za žene su to sreća, ljubav i privrženost, a za muškarce smijeh, plač, pjesma, gluma i samokontrola. Te razlike zorno ilustriraju drugačiji doživljaj stvarnosti, što uzrokuje brojne komunikacijske nesporazume. Ipak, oba su spola svjesna da je šutnja majka najvećih nesporazuma.

„Ženski mozak ustrojen je kao klupko žice, a muški kao niz nepovezanih ladica“, citirao je jedan od naših ispitanika izvjesnog stand-up komičara koji je tako objasnio suštinsku razliku u funkcioniranju spolova. To u praksi znači da muškarci imaju ladicu za posao, za obitelj, društvo. Tako, na primjer, ladica za servis automobila za njih podrazumijeva obavezu s određenim troškom i tu priča prestaje.

Ženi će taj isti servis značiti da sutra neće moći, primjerice, odvesti majku liječniku, uplatiti vikend-putovanje i cijeli niz lančano povezanih situacija. Ako imamo na umu ovu simpatičnu ilustraciju, izgledno je da ćemo s više blagonaklonosti gledati na partnerova ponašanja ili propuste. Pritom je važno znati da muški mozak ima i „the ladicu“ – praznu ladicu u kojoj najradije boravi, a zapravo mu predstavlja prostor za osobnu introspekciju. Ne dirajte tu ladicu i ne ljutite se ako u toj ladici nema mjesta za vas.

Cijelo istraživanje pročitajte u novom broju Sense za veljaču.

*Metodologija koja se koristila u istraživanju (srpanj 2020.) je anketa, fokus grupe i metoda usmenog intervjua. U anketi je sudjelovalo 474 ispitanika, od kojih 43 posto muškaraca i 57 posto žena u dobi od 25 do 60 godina.U odnosu na prosjek Hrvatske, u stvarnom uzorku postoje odstupanja u dobi, spolu i obrazovanju. U uzorku je manje mlađih i starijih dobnih skupina (mlađih od 24 i starijih od 55 godina) te manje muškaraca i znatno manje niže ili nisko obrazovanih.